We Don't Live Here Anymore

We Don't Live Here Anymore Köp filmen på CDON

Handling: Två par, fyra goda vänner - eller i alla fall var det så det var tänkt från början. Men ingen av de fyra vännerna har rent mjöl i påsen och falskspelet trappas upp allt eftersom känslorna börjar svalla. Kanske borde de bara släppa taget om det gamla som de klamrar sig fast vid- men som Hank säger; vi är ju inte tonåringar längre!

Regissör: John Curran
Naomi Watts
Jennifer Bishop
Amber Rothwell
Marc Baur

En deprimerande och tjatig film jag hade höga förväntningar på. Trodde inte den skulle vara så här.. Var ändå ganska intressant så får bli en tvåa i betyg.

Mackie

Intressant relationsdrama, mycket bra spelat av samtliga skådespelare. Speciellt mycket gillar jag Mark Ruffalos och Naomi Watts insatser. Imponerande. Filmen behandlar ett intressant ämne. Personerna i filmen är vuxna men beter sig inte direkt vuxet när det gäller att leva i en relation och försöka förstå varandra, anpassa sig och leva nuet. En film om otrohet, själviskhet och olycklighet.. Och sist men inte minst vänskap och hur den kan brytas av förälskelser, hur man hittar tillbaka till vänskapen efter det som skett.

Filmpunkten-id: 12081