6 Juni

6 Juni Köp filmen på CDON

Handling: Samira är en 24-årig, glad och söt tjej som borde ha sin bästa tid i livet framför sig. Men hennes familj har beslutat att hon ska giftas bort till en man hon inte älskar. Om hon inte gör det riskerar hon att utsättas för hedersmord. Hasse är en medelålders man som sitter på kåken för att avtjäna ett straff för rattfylla. Han ska mucka om en vecka och längtar efter att få leva ett nyktert liv tillsammans med sin hustru och son. Gertrud är en änka sedan nio år som inte kan släppa taget kring sin bortgångne man Gustav. Men grannen Bertil tycker att det är på tiden att hon bestämmer sig för om hon vill börja om på nytt med honom. 16-årige Fredrik har rymt hemifrån sedan han fått veta att hans flickvän är gravid – och att hon planerar en abort. Något som Fredrik trots sin unga ålder inte kan acceptera. Dessa fyra människors vägar möts genom en rad omständigheter. Deras gemensamma längtan efter frihet sammanför dem på en irrfärd där 6 juni är det datum som länkar dem samman.

Regissör: Jasper Lake Mattias Sandberg
Hanna Ekman
Dan Sahlström
Gunnel Fred
Frida Gollnik

Föll mig inte riktigt i smaken.. Jag tycker inte om den alls rättare sagt, men samtidigt kunde jag inte sluta titta på den för jag ville veta hur det skulle sluta för de fyra personerna.

Sweet_Jenny

Ganska bra, konstig film... (hur dem spelade in den) Man fick se svenska "flaschbacks" hehe. Såg denna med pojkvännen.

manne747

faktiskt skitkul! =)