Pulse

Pulse Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Föreställ dig att du varje gång när du loggar in på din dator ger de döda åtkomst till vår värld genom ett mystiskt nätverk.

Föreställ dig sedan att detta nätverk inte kan avbrytas. När du slår på mobiltelefon eller loggar in på datorn, är de där igen och du blir infekterad … de vill ta över ditt liv så att de själva kan väckas till liv igen! Det första offret är Josh (Jonathan Tucker). Hans fasansfulla död - och de ännu mer fasansfulla e-brev som han skickar från de dödas värld snärjer hans flickvän och kompisar i ett kryptiskt nät som hotar att ta livet av dem … en efter en.

Regissör: Jim Sonzero
Ron Rifkin
Kel O'Neill

Copyright Nordisk Film

Zirgo

Filmen ger inget revolutionerande i sig. Att kalla filmen en skräckfilm när den inte egentligen innehåller något som är skrämmande är också besvikande. Betyget räcker inte längre än en 2:a och då är jag ändå lite snäll.

Hmm vad ska jag säga, tycker filmen va rätt lång tråkig då det bara hände i princip samma saker hela tiden. Något små spännande till en början, men nej, igen höjdar film här inte. Får knappt ett godkänt, det vill säga en svag 2:a

En spännande film,som tyvärr spårar ur ju längre den håller på. Svag trea.

Dan banan

En svag tvåa kan jag allt tvinga fram.

När ska Amerika sluta kladda ner Asiens skräck-diskografi, är en uttänjd fråga vid det här laget.
Det finns en hel del lyckade remakes men här finner du ingen är jag rädd.
Det här tillhör kanske inte den miserabla klassen, men det är fortfarande en väldigt ointressant film med bleka skådespelare och en tam handling.

Spänningen räknas i gram och känslan anländer aldrig.
"Pulse" är en omärkvärdig rysare som inte sticker ut ur mängden ett dugg.

Varför spilla tiden på det här, när det finns så mycket bättre.

Den va riktigt dålig de trodde jag faktiskt inte att den skulle vara.. To Bad So Sad

Jag tycker Pulse har en bra story som tyvärr inte förvaltats på bästa sätt. En strålande idé fallerar delvis pga filmens alltför korta speltid. Det går alldeles för snabbt helt enkelt. Som miniserie på åtta entimmesavsnitt hade den funkat mycket bättre. Men ändå klart sevärd.

miox

vad kan man säga inte bra film usel

Yasmin

Helt okej film, hoppade väl till några gånger.

Biopremiär: 2006-11-24

Pulse (2001)
Pulse 2: Afterlife (2008)
Pulse 3 (2008)