Spionen som kom in från kylan

Spionen som kom in från kylan Köp filmen på CDON

Handling: Den brittiska agenten Alec Leamas vägrar att lägga av under det kalla kriget på 60-talet. Han åtar sig ännu ett uppdrag som kan komma att bli hans allra sista...

År: 1965
Walter Gotell
Nancy Nevinson
Marianne Deeming
Richard Caldicot

Blev inte så förtjust i denna film. Intrigen var ganska invecklad och filmen var allmänt trög och trist. Kalla-kriget stämningen var dock genuin, men jag blev varken särskilt intresserad eller engagerad.

Rymdis

Jag kanske överdriver, pga att jag inte hade några förväntningar på den, men jag minns den som otroligt bra. Annars brukar jag vara tämligen ointresserad av spionfilmer.

Att handlingen, som någon påpekat, förs framåt av dialoger är ingen nackdel, tycker jag, men den som hatar "pratiga" filmer kan härmed anse sig varnad.

DuskBringer

En spännande och välskriven spionhistoria med massor av "double-crosses" och "double-double-crosses" precis som det ska vara. Bra filmning och överhängande bra skådespeleri. Handlingen är suverän och det märks att den baseras på en bäst-säljande roman. En solklar fyra får den i betyg. Måste dock också hålla med föregående recensenter om att tjejen var rätt ful.

manne747

Håller med timoti om att tjejen va rätt ful annars är det här en härlig spionfilm, oförutsägbar och med den rätta agentkänslan

Timoti

En lite halv seg film tyckte jag. Därför att det var 97 % dialoger, det är jobbigt. Men slutet var väldigt bra. Den där tjejen som Burton förälskade sig i var ganska ful. Men den får en normal stark trea.

Filmen är svartvit