Up! Mega Vixens

Up! Mega Vixens Köp filmen på CDON

Handling: Filmen börjar med ett mord på en viss Adolf Schwartz (som är något lik en viss annan Adolf), genom att en köttätande piraja lagts i hans badkar. Vem är skyldig? Ingen vet eller bryr sig. Alla är nämligen distraherade av den bystiga Margo Winchester som har affärer med snart sagt alla män.

Det hela fortsätter med en serie komplicerade kast i handlingen som avslöjar att så gott som ingen är vad de utger sig för att vara. Och när filmen blir alldeles för invecklad så har Russ Meyer varit vänlig nog att låta en naken kvinna dyka upp för att förklara handlingen i en grekisk refräng-stil...

År: 1976
Regissör: Russ Meyer
Originaltitel: Up!
Alternativ titel:Over, Under and Up!
Alternativ titel:Russ Meyer's Up
Foxy Lae
Ray Reinhardt
Kitten Natividad

ledge

I mitt tycke den bästa av Russ Meyers filmer. Som vanligt kretsar handlingen till stor del kring storbystade damer och sexscener i vacker naturmiljö.
Men här får vansinnet verkligen fria tyglar. Att beskriva handlingen är minst sagt komplicerat. Hitler har överlevt andra världskriget och bor i ett slott någonstans i Kanada. Han ägnar sig där åt kinkysex med en stab av vackra damer, och pojkar, som torterar honom. Han blir dock mördad i sitt badkar, av en piraya, och resten av filmen handlar om att ta reda på vem mördaren är.
Låter det hela bissart, det är bara början.
Här får vi möta lesbiska nazister, kanadeniska poliser som är mer intresserade av att få brudar i säng än att upprätthålla lagen, en storbystad agent som ger våldtäksmän på käften och ett helt underbart slagsmål med motorsågar. Allt akompanjeras av militärmusik och disco och dessutom uppenbarar sig en glad topless blondin då och då för att summera handlingen för tittarna (vilket bara gör det hela ännu mer förvirrande).
Kort sagt innehåller denna rulle allt det som en bra Meyerfilm skall innehålla. Våld, sex, konstigt soundtrack, nazismparodi och allmänt vansinne. Rekommenderas till alla er som tycker om att se något som är både annorlunda och underhållande.

ledge

Låter det hela bissart, det är bara början.