Half Light

Half Light Köp filmen på CDON

Handling: Efter hennes 5 år gamla sons tragiska drunkningsolycka flyttar den bästsäljande thrillerförfattarinnan, Rachel Carlson, till en avlägsen stuga på den skotska kusten. Men Rachels demoner har följt med henne som ensamhet och paranoia vilket gör att hon inte vet vad som är verklighet och inte medan hon kämpar för sitt liv.

Regissör: Craig Rosenberg

Hans Matheson
Joanna Hole
Jamie Edgell

Copyright Lakeshore Entertainment

En fantastisk film som borde visats på bio. Överraskande spännande, otäckt, gripande och originellt mysteriethrillerdrama som tar tag i åskådaren mer än de flesta av dagens filmer gör. Demi Moores trovärdiga rollgestaltning i kombination med sanslöst vackra vyer och makalös musik gör den till en liten dold pärla man inte bör missa. Och jag måste faktiskt erkänna att jag vid ett par tillfällen blev riktigt rädd, något som jag inte är van vid. Rekommenderas varmt!

Stark 4:a trots att den har lite fallgropar. Men jag tycker filmen håller stämningen uppe från början till slut. Ovetskapen om verklighet och overklighet ligger som en dimma och det är många gånger riktigt kusligt. Miljöerna håller rysarklass. Tyvärr tycker jag bakgrunden med hennes döde son kommer i skymundan. Plötsligt ligger inget fokus på det utan snarare på fyrvaktaren Angus. Men den här filmen håller klassen. Riktigt många bra twistar. Se den - men inte själv!!

En film så va bra men vissa saker jag störde mig på, kändes inte riktigt tråvärdig emellnåt och vissa saker hängde ej ihop. Som ex. på ett ställe skulle dom inte hunnit med att göra en sak som dom han, jag berättar inte vad då jag inte vill avslöja för mycket.
Men filmen va helt okej, hadde dock större förväntingar, då den började mycket bra, men spårade ur senare... Får en svag 3:a

Hade större förväntningar om jag ska vara ärlig.Skådespelet,handlingen,fotot osv var riktigt starka på sina punkter.Och Demi Moore gjorde en stark insats.

Hade gett den ett mycket högre betyg om det varit lite mer nervkittlande scener som riktigt skrämde en.

Klar tvåa hur som helst.

Dan banan

Värd sitt betyg.
Half Light är en välutformad berättselse som inte sviker.
Trotts att den inte kan kallas oförutsägbar eller kan påstås bära en Demi Moore i toppform så lägger den beslag på en stark trea.
Filmen är faktiskt rätt gripande och nerverna rycker till gång på gång.
Jag ser inget annat än en kort sagt bra story.

Når inte riktigt komplimangen "minnsevärd" men är en bra bit på vägen.

Ett alternativ.

tungspets

Såg inte hela. Men det började rätt okej, för att sedan bli värre och värre. Demi's skådespel var bra from time to time, men mestadels så var hon faktiskt riktigt kass.
Hade dock velat se klart hela eftersom den även var lite otäck, samt att musiken var riktigt uttrycksfull och rörande. Fast detta är nog inget jag skulle vilja se mer än en gång.

Mattias15

Tog och såg den här filmen enbart för Demi moore skull, det kanske låter konstigt för det sägs ju att hon inte är någon toppenskådis. Men just av den anledningen ville jag se filmen, för att se om hon förtjänar all skit som hon har fått. I den här filmen fötjänar hon definitivt ingen skit, för här är hon bra.
Även filmen är bra, men ibland kändes det som regissören inte kunde bestämma sig för vilken typ av film han ville göra. Är det ett kärleksdrama, skräckis eller thriller. Men så mycket gör det inte, för alla olika delar i filmen är proffesionelt gjorda.
Filmen har vacker musik och fina bilder, något som måste nämnas. En stark Trea

tosslan

Oj oj oj! Grymt läskig och spännande! Demi Moore är utmärkt som sörjande mamman som stöter på den mystiska Angus. Kunde inte slita mig!