Panik i gangstervärlden

Panik i gangstervärlden Köp filmen på CDON
3,9

Handling: Historien om gangstern Rocky Sullivan, som kommer ut från fängelset och lär upp ett gäng småtjuvar, samtidigt som han återförenas med sin barndomsvän, numera präst, samt försöker få ut sin andel av en gammal kupp.

År: 1938

Pat O'Brien
Ann Sheridan
James Cagney
George Bancroft

Under 30-talet i USA gjordes många oförglömliga gangster-rullar. Te.x Scarface, Little Ceasar, Public Enemy och Panik i gangstervärlden, som är en väldigt gedigen och välgjord produktion. James Cagney är magnifik. Hans kroppspråk är väldigt effektivt, som Czechflash nämner.

DuskBringer

Detta är en gammal gangsterfilm med huvudfokus på två barndomsvänner som hamnar på varsin sida av lagen. I mitt tycke var den inte mer än en dussinfilm med svala rollprestationer och en Humphrey Bogart som ges för lite utrymme. Den har förvånansvärt hög "rating" på Imdb, vilket jag inte riktigt kan förstå. Jag sa "inte riktigt" för jag tycker inte att det här är en skitfilm. Slutet är faktiskt ganska bra och betyget pendlar mellan två och tre. Och som den godmodige herre jag är så avrundar jag alltid uppåt.

Filmen är svartvit