Marvin's döttrar

Marvin's döttrar Köp filmen på CDON

Handling: För många år sedan valde systrarna Lee (Meryl Streep) och Bessie (Diane Keaton) helt olika vägar i livet. Lee lämnar barndomshemmet i Florida för att skaffa sig ett eget liv i Ohio och Bessie stannar kvar för att ta hand om deras sjuke far Marvin. Lee uppfattar allt som Bessie gör som en kritik mot henne och Bessie vet att systern klandrar henne för att ha slösat bort sitt liv. En dag får Lee ett olycksbådande telefonsamtal från Bessie. Bessie har fått cancer och hennes enda möjlighet att bli frisk hänger på om hon kan finna en benmärgsdonator inom familjen. Fastän de inte talats vid på tjugo år bestämmer sig Lee för att återvända hem. Återförenandet blir inte lätt. Systrarna har levt sina liv utan tillbakablickar men nu måste de plötsligt konfrontera varandra med sina val och se vad de gått miste om. För att kunna leva i nuet och hantera det som hör framtiden till blir de tvungna att acceptera varandras förflutna...

År: 1996
Olga Merediz
Joe Lisi

Copyright Miramax

JoyRide

fin film, bra skådespelare. Man berörs av den.

Maria007

Bra skådespel. Okej manus!

crack_of_dawn

det saknades något... det enda jag verkligen kände var suveränt bra i filmen var hur de gjorde bandet mellan sonen och mostern. -underbart! annars ej värd att se om.

OhLinis

En stark fyra får denna film som berör men också lämnar efter sig en viss tomhet. Dess budskap ger både hopp och förtvivlan. Bra skådespeleri, särskilt från DiCaprios sida. Som sagt, en STARK fyra.

c00per_91

Helt okej ''syskondrama''. Rätt så förutsägbar, och den slutade lite tvärt. DiCaprio är helt perfekt i rollen som den bråkiga sonen, och Meryl Streep funkar också väldigt bra som mamman. Svag trea som passar på en regnig söndag.

smälto

Jag har sett den här filmen ungefär 100 gånger. Men jag har aldrig fattat vad filmen går ut på! Men skådisarna är ju bra iallafall..

Daniello_

Dicaprio glänser ensam i filmen. Meryl Streep är också bra, men ananrs är det inget vidare!