Snow Cake

Handling: Mot sin vilja övertalas Alex att ta med sig liftaren Vivien på sin resa. Bara några timmar senare, när Alex just börjat fatta tyckte för den intensiva unga flickan, blir de påkörda av en plogbil och Vivien dör omedelbart. Alex bestämmer sig för att söka upp flickans familj och berätta om den tragiska olyckan. Han träffar Vivens mamma Linda, som är autistisk och har svårt att förstå innebörden av dotterns död. Alex känner ett behov av att stanna hos Linda och beslutar sig för att hjälpa till med begravningen.

Regissör: Marc Evans
Jayne Eastwood
Emily Hampshire
James Allodi

Copyright AB Svensk Filmindustri

en bra film som Alan Rickman.Sigourney Weaver spelar väldigt bra.men kan dock bli lite småtråkig ibland.

En ganska gripande och intressant film. Handlar om en mamma med hög grad av autism. Jag tycker personligen det hade vart mer engagerande om hon hade en mildare grad av det, eftersom det så sällan visas på film.

Sky_Pirate

Mysigt drama, duktiga skådespelare. Dock ingen Rain Man.

tessan81

Olika falla ödets lotter.

"Snow Cake" är en gripande historia om hur, i huvudsak, tre människor förs samman av en tragisk olyckshändelse. Om du är öppen och mottaglig för vart livet tar dig kan du få oanade erfarenheter med dig. Jag tycker at "Snow Cake" förmedlar en tro på människan, som värmer och förmedlar stort hopp. Vi har alla våra brister men vad händer om vi låter bli att fokusera på dem? Om vi ser bortom det som är annorlunda och skrämmande? Du finner ömhet och empati. Kanske till och med vänskap. Eller en snötårta.

Fantastiska skådespelarinsatser av samtliga.

Biopremiär: 2006-09-29