Rika vänner

Rika vänner Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Handlar om fyra kvinnor som varit väninnor länge, länge. Tre av dem tycker sig ha hittat rätt i livet bland designerkläder och välgörenhetstillställningar. Dessutom ägnar de en hel del tid åt sina äkta män och sina barn. Men när de börjar närma sig en särskild ålder inträffar obehagliga ting som gör att de kanske måste ifrågasätta den bekväma livsstil de valt. Den fjärde lever ett helt annat liv. Friends with Money är en modern dramakomedi om vuxna människor som söker efter kärlek och vänskap och som upptäcker att allt befinner sig i ett stadium av ständig förändring.

Regissör: Nicole Holofcener
Scott Caan
Ty Burrell

Copyright AB Svensk Filmindustri

Lingon88

Filmen går på i ett segt tempo och kommer aldrig igång. Man väntar och väntar på att det faktiskt ska komma en ny nivå eller att allt man tidigare sett faktiskt leder till något. Filmen rinner istället ut i... ingenting... Hade de fått till ett bra slut så hade de faktiskt kunna sy ihop den här filmen till något men istället får jag faktiskt lov att ge den underkänt

Ingen vidare bra film, fungerar mest att kolla på om man inte har något bättre för sig. Slutet var skumt, då kändes plötsligt allt... meningslöst.

AniloraK

totalt meningslös film!

jag_123

En av de tråkigaste filmerna jag sett. Inget händer i hela filmen.Man får bara se hur rika och fattiga har för skilnader.Tråkig film.Det var helt borttappad tid(tycker jag).

Onekligen en välspelad film. Skådespeleriet vägde upp filmen, när intrigen inte var särskilt intressant.
Manuset var ganska hyfsat, en hel del repliker var ganska underhållande. Fast något speciellt hade filmen inte alls. Betyget blir en stark tvåa.

Pesole

En helt okey film, det är bara för Jennifer Aniston är med i filmen. Men annars så händer det inget i filmen, den är väldigt dålig. Jag verkligen hatar den här filmen hur mycket som helst. Det händer ju inget, de är likadant under hela filmen. Jag pinade verkligen igenom hela filmen, de var verkligen en mardröm.

Sky_Pirate

Inte direkt dålig så att man tänker "Fy fan vad den här filmen suger", men filmen handlar ju inte om någonting. Jag satt hela tiden och väntade på att den skulle börja någon gång, men förgäves.
Fast jag borde ju ha vetat bättre, om man ser en film med Jennifer Aniston i huvudrollen så får man ju skylla sig själv, hon har inte gjort någon bra film någonsin. Hon var ju inte ens rolig i "Vänner" (som jag för övrigt inte gillar så mycket i alla fall.

Biopremiär: 2006-06-02