Den första kärleken

Den första kärleken  Köp filmen på CDON

Handling: Carla Tate är 24 år och utvecklingsstörd. Hon har fått specialundervisning på en internatskola och har lyckats över allas förväntningar. När Carla tar studenten och flyttar hem har hennes överbeskyddande mor, Elizabeth, svårt att acceptera Carlas behov av att uppfylla sina drömmar. När Carla dessutom blir förälskad går hon emot sin mors vilja för att bevisa att hon kan hantera det ansvar det innebär att vara vuxen och att hon är värd att bli älskad och att få älska.

År: 1999
Tom Skerritt
Giovanni Ribisi
Poppy Montgomery

_JAG

Den e faktist bra, jättegullig, ganska sorglig det e ganska bra skådespelarinsatser, sevärd :D

en väldigt ärlig, söt och intressant film. den blir lite jobbig i slutet men den är bra och man fattar tycke för huvudrollsinnehavarna. dessutom gillar jag Giovanni Ribisi så det är ett extra plus.

tennisemme

Skådespelarna gör ett jättebra jobb. Bra med filmer om handikappade. Jag tyckte den hade en 80-tals känsla, men såg att den är gjord i slutet av 90-talet. Men den kanske ska utspela sig tidigare? Giovanni Ribisi är söt som godis som vanligt ^_^

playmate

Faktiskt jätte söt, blev rörd flera gånger. Lewis övertygar verkligen!

Dan banan

Väldigt charmig film med ett bra manus och ett fantastistk skådespel ,och inte bara av Lewis och Keaton utan även många fler. Den här rullen fångar mig helt enkelt.

zebrall

Helt okey. Ser inte så mycket på sånna här filmer bara.

Indy_92

Jag är inte så mycket för kärleksfilmer men eftersom det är två handikappade med så får den en trea!!

_JAG