Bortspolad

Bortspolad Köp filmen på CDON

Handling: Robby är en riktig societetsmus. Han är ett älskat husdjur som lever i en glassig våning i Kensington. Men en dag störs friden i hans lilla ”paradis”. Sid, en inbiten kloakråtta, lyckas ta sig upp genom avloppet och in i Robbys hem. Robby blir förtvivlad och bestämmer sig snart för att lura ner Sid i toaletten. Men Sid visar sig vara klyftigare än så och Robby faller på eget grepp. Genom en enda liten spolning hamnar Robby i Londons kloaker. Här väntar en värld av desillusionerade gnagare och inbitna gangsterråttor.

Regissör: David Bowers Sam Fell
Geoffrey Palmer
Jean Reno
Susan Duerden
Douglas Weston

Copyright United International Pictures AB (UIP)

tessan81

Söt och rolig historia om hur Robby spolas ner i kloakerna och helt oavsiktligt hamnar mitt i jakten på en rubin. Roliga karaktärer och bra röster, bl a Hugh Jackman, Kate Winslet och Jean Reno, och en del skojiga referenser till andra filmer. Fantastisk detaljrikedom i animeringen.

Mycket underhållande och till och med smått gripande film med ett riktigt skönt soundtrack och bra skådespelare. Kate Winslet är perfekt i sin roll, och trots en något ryckig inledning hämtar sig filmen snabbt. Visst är den förutsägbar på sina ställen, men man får ju vad man förväntar sig. Skurkarnas motiv haltar dock så smått, och avrundningen lade sig inte tillrätta som den borde. Trevlig film som förtjänar en något svag trea.
"It's impossible!"
"England is winning! NOTHING is impossible!"

Venschla

Musiken äger, sniglarna äger, jag äger filmen (jag har köpt den asså)!

Natanielgullis

Den var bra för den var rolig. =)
Men den var ändå ganska förutsägbar, klassisk Disney. :-P

vilken knasig, och otroligt rolig film! Stark fyra!! Skrattade hela tiden :P

En väldigt bra och rolig animerad film. Riktigt snygg gjord.

En helt okej familj/barnfilm, men tror att den uppskattas mer för yngre. Tyckte i efterhand att den var rätt händelselös. Stark tvåa.

ahahah jätte bra teknad film har faktiskt väldigt bra bra röster och kända:D

idai

HAHAH! Denna film är helt grymt aprolig! Måste ses för ert eget bästa!!

Sweet_Jenny

Mycket bra och rolig film för hela familjen! Rekommenderar den verkligen! ^^

Biopremiär: 2006-12-01
Filmen är animerad