Nacho Libre

Nacho Libre Köp filmen på CDON

Handling: Jack Black spelar Ignacio, även kallad Nacho, en mexikansk präst som ger sig in i wrestlingens vilda värld, allt för att skrapa ihop pengar så att han kan rädda det nedläggningshotade barnhemmet där han själv växte upp.

Regissör: Jared Hess
Originaltitel: Nacho Libre
Jack Black
Héctor Jiménez
Ana de la Reguera
Peter Stormare

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Jack Black är som alltid kul och väldigt larvig. Speciellt i Nacho Libre. det syns tydligt att det är Jared Hess som regisserat, vi ser tydliga influenser från Napoleon Dynamite - den är gjord i samma stil. Här handlar det alltså om konstiga människor, nästan alla är helt skumma. Jack Black spelar en munk som börjar med wrestling för att tjäna pengar till barnen i klostret där han är kock. Det går sisådär för honom och hans sidekick, helt ärligt så får de stryk hela tiden. Och det är förbannat kul ska ni veta. Tycker ni om Jack Black och Napoleon Dynamite så kommer ni verkligen tycka om Nacho Libre. En svag fyra blir det.

"Nachoooooooooooo-o-o-o-o-o-o-ooooo"

Annie91

Nej usch! Det här är en av de absolut SÄMSTA komedierna jag någonsin sett. Man skrattar inte ens, man bara gråter över att man är så miserabel. Vissa filmer med Jack Black är bra, men många är ochså inte bärda ingenting! Om man vill se en riktig komedi.. SE INT DEN HÄR!!

En visuellt tilltalande dumkomedi som inte var så väldans rolig eller innovativ.

Bilbo_one

Den här filmen var rolig, många skämt sitter bra och man garvar genom hela filmen. Jack Black är som vanligt jävligt bra. Stark 4:a

Audrey T

Charmig film om munken Nacho som vill bli kampsportsmästare. Jack Black är precis lagom fånig och går inte överstyr som i vissa andra filmer. Betyg 3,5.

Värdens roligaste film alltså!!! Om man ser denna film får man en riktig filmupplevelse:D
JAG rekomenderar starkt Jack Black är skit kul:D

Shadowplay

Jag tyckte inte den var så roligt som jag hade trott. Den är helt galen bara. Det var inte ens roligt alls ibland, men den funkar att titta på.

Funkar bra men inget jag höjer till skyarna. Blir lite väl fånigt ibland. Stark tvåa!

Biopremiär: 2006-09-15