Princess of Thieves

Princess of Thieves Köp filmen på CDON

Handling: Det har gått 18 år sedan Robin Hood (Stuart Wilson) härjade som värst i Sherwoodskogen — tog från de rika och gav till de fattiga. De senaste fem åren har han varit på korståg med Richard Lejonhjärta. Hemma väntar hans dotter Gwyn (Keira Knightley), en tuff och framåt ung tjej som följt i faderns fotspår. För henne är varje dag ett äventyr och alla skurkar värda att råna. Snart blir emellertid hennes liv betydligt tuffare. Hon tänker inte bara hjälpa Richard Lejonhjärtas son Philip att bli Englands nya kung. Hon måste också rädda sin far när han sätts i fängelse av den elake Sheriffen i Nottingham (Malcolm McDowell).

År: 2001
Jonathan Hyde
Malcolm McDowell
Del Synnott
Roger Ashton-Griffiths

kunde ha blivit en dräglig äventyrsberättelse men det är för b-igt på alla aspekter. det kan inte bli mer än bra även fast Knightley är med.

Sallee

Princess of thieves, funkar inte för min del, men för mig är det ändå en godkänd film, trots sina brister.
Handlingen är usel och även vissa skådespelare.
Keira är otroligt vacker, men tycker inte att rollen passa henne.. Nej, hade inte alls några förväntningar över denna film. Ville bara se en av Knigthleys första filmer.
Kanske ingen film jag rekommenderar.
Betyget hamnar på +2

en bra robin hodd film fast det är inte han utan hans dotter mycket bra skådespeleri!

Pesole

Det är en bra film som jag verkligen gillar hur mycket som helst. Kiera spelar hur bra som helst, de är en sak som gillar väldigt mycket.

Kejnoo

En helt Ok Robin Hood film som visar vad som hände efteråt, en fortsättning helt enkelt.