Ticker

Ticker Köp filmen på CDON
1,8

Handling: Chicagopolisen har lyckats fånga bombterroristen Swans kvinnliga hantlangare Claire. Att de har trampat honom på en öm tå är hans fruktansvärda ultimatum ett bevis på: Varje timme, tills hon släpps fri, kommer han att spränga en slumpmässigt utvald byggnad i luften. Under extrem press tvingas polisen släppa Claire, men de skuggar henne med förhoppningen om att hon skall leda dem till Swans gömställe. Samtidigt som specialstyrkan går till aktion hörs en våldsam explosion när en hel stadsel förvandlas till en rykande ruin. Swan har skrivit sitt namn med blod och måste till varje pris stoppas. Men nu tar bombgruppens ledare Frank Glass över. Och han tar det personligt...

År: 2001
Peter Greene
Kevin Gage
Michael Halsey

jsmedlof

Bland de sämre filmer jag någonsin sett och jag stängde av den förbaskade tv:n efter 40 minuter.
synd att man inte kan ge minus betyg.

En -2 som film, i sin egen genre & som underhållning.
Alltså nästan en 1 i betyg.

Taglines: This Bomb Squad Commander doesn't just cut wires... / Ticker will blow you away... / Death is just a tick away.

Detta är kasst, långsamt och med ett tvärt och enkelt slut så man baxnar. De lockar med Seagal på framsidan av filmen, men det är Sizemore som har huvudrollen, den förstnämnde slåss lite på slutet och det väldigt inzoomat så man knappt ser. Ej van regissör, ej van kameraman! Typiskt billig b-filmsmusik i bakgrunden. Det som trots allt faktiskt räddar upp filmens betyg är Hoppers skådespel *!
Hamnar _inte_ i filmsamlingen, detta varken kan eller vill man se om.

Trivia: Filmed in 12 days. / The final helicopter/rooftop sequence consists almost entirely of footage from The Peacekeeper (1997). And in the beginning from Sweepers (1998) - both films starring Swedish Dolph Lundgren. / * Dennis Hopper was on set for 1 day and never met Tom Sizemore, Steven Seagal or Jaime Pressly once on set. / Jag har tränat aikido, precis som Seagal.

Bilbo_one

Steven Steven. Lägg ner dit jäkla skådespel. Du är sååååå dålig. Man orkar inte se dina filmer. Kul med lite akidogrepp ibland, men ibland vill faktiskt folk se lite skådespel också Steven och det har inte du tyvärr.

Angelus

En godkänd Steven Seagal film med utan några överraskningar och med en förväntat slut, snygga action-scener, men ganska så långtråkig film

En hyfsad polisrulle utan några större överraskningar.