Tower of Death

Tower of Death Köp filmen på CDON
1,9

Handling: Billy Lo (Lee) är en omtyckt lärare i kampsport som utvecklat en ny och överlägsen stridsteknik, Jet Kune Do. Hans lillebror Bobby är hans största fan och studerar hans teknik noga för att bli lika duktig. Men Billys skicklighet gör att han ofta blir utmanad. Han känner sig ständigt hotad. Hans kollega Chin Ku mördas och mitt under begravningsakten går en helikopter till attack. Billy lyckas klamra sig fast vid ett av hjulen, men träffas av ett skott och faller mot en säker död. Bobby svär att hämnas och ta reda på varför hans bror och Chin mördades. Alla frågor för honom till ett sägenomspunnet torn kallat Dödens Torn. Där finner han svaren, men också en underjordisk knarkfabrik – och sju vakter: som alla är obesegrade Kung Fu-mästare. Hittills har ingen lyckats lämna Dödens Torn levande..!

År: 1981
Regissör: See-Yuen Ng
Originaltitel: Si wang ta
Alternativ titel:Game of Death II
Alternativ titel:The New Game of Death
Ursprungsland: Hongkong
Längd: 01:26, 01:22 (Dvd oklippt re-mastrad editon)
Bruce Lee
Roy Horan
Tai Chung Kim
Jang Lee Hwang

Nej, de gamla scenerna med Bruce Lee är sevärda, men tyvärr slutförde han aldrig filmen eftersom han dog innan filmen blev färdig. Två stand-ins lyckas inte "ersätta" Bruce och det blir en massa taffliga ihopklipp. Släppt endast för att profitera på Bruce Lees popularitet. Se hellre Bruce Lee: A Warriors Journey, där man har hittat förlorat foto från fighterna i tornet och berättar om bakgrunden till det hela. Idén med de olika kampsportutövarna på varje våning var inte pjåkig. Synd bara att vi aldrig fick se Bruce Lees tänkta slutversion. Alla andra original med Bruce är sevärda.

så dåligt så dåligt..en skit film helt enkel

Okej rulle om man vill bli underhållen för en stund.

Oskar_90

Vilket skräp! Game of Death var ju något sånär bra med hyfsade ihopklipp, med undantag förstås, men detta... Jag tror inte heller vi såg någon fightingscen med Bruce överhuvudtaget, bara med hans lookalikes och några bilder på hans ansikte då och då.

Här ser vi också en blinkande man med gula kläder och vitt skägg som vid varje byte av kameravinkel får orange kläder och grått skägg.

Spektakulärt slut med ett torn - under marken - som invärtes liknar ett rymdskepp från en kass sci-fi-serie från 80-talet, och en man som går genom väggar.

Kass handling, noll logik och taskig klippning.

Timoti

Jag har bara sett en film med Bruce Lee och det är den här. Jag tycker att den var jätte bra, sköna kickar, volter och slag. Fast den spårade ut mot slutet, med något konstig el, sak. Men filmen blir aldrig seg, och jag hoppas att jag får se flera Bruce Lee filmer!

Game of Death (1978)