Night Listener, The

Night Listener, The Köp filmen på CDON

Handling: I dimman av hans stormiga förhållande, börjar en radiopratare prata med en ung pojke, hans största fan, via telefon. Men när frågor kring pojkens identitet börjar komma upp, börjar radiopratarens liv kastas in i kaos.

Denna film är baserad på Armisted Maupins novell med samma namn.

Regissör: Patrick Stettner
Originaltitel: The Night Listener
Robin Williams
Toni Collette
Sandra Oh
Bobby Cannavale
Rory Culkin
John Cullum

Riktigt dålig film. Ingen spänning, ingen drama. Man får ju för tusan reda på gåtan innan den ens är ställd.

Förvirrande till en början, man förstod ej vem som var vem o.s.v. men när man väl förstod rullade filmen bara på. Den var spännande, otäck och intressant. Förvånar mig inte om denna historia är sann- det finns sådana människor på riktigt.

Mycket ovanlig berättelse med fantastisk skådespeleri av Collette och Williams. Man blir verkligen berörd. En film i min stil. Högt betyg!

tungspets

Det är till en början lite udda att se Robin Williams spela gay, och jag förstod inte alls karaktärerna. Men det ordnade sig tillslut och så kastades man in i en högpulserande thriller.

Toni Colette gör en av sina bästa roller, då hon är otroligt läskig och trovärdig. Även en stark prestation av Williams. Hade bara önskat att få se lite mer av Rory Culkin. :)

Trots att filmen är så konstig att man undrar vad tusan man ser på för skit, så håller den hög klass till slutet. Hade hoppats att det skulle sluta lite lyckligare, men nåja. En hyffsat skön rulle det här.

Hook

Baserad på en sann historia - falsk eller sann

början är som en traumatiskt drama om en depressiv man som letar efter en andledningaatt fortsätta sitt arbet, plus strulligheter i sin relation. Men med en slag och en snabb skrivet kladd till bok så börjar allt vända om till en mystisk thriller om lögn och sanning. Jag kan säga med stort övertygelse att den här är Robin Williams och Toni Collets bäst film på läge.

Storyn faller aldrig och man följer karaktärens öde mot sanningen som även lämnar en en smula misstänksam, man får tro vad man vill, vilket är säälsynt i dagens filmer, allt skall var , så här och så här, inget annat, Frihet i film är på G.

Story: 3
Skådespeleri: 4