Chaos

Chaos Köp filmen på CDON

Handling: En lugn vardagsmorgon. Ingen på banken har upptäckt de fem maskerade män som plötsligt håller alla gisslan. Polisen är snabbt på plats, men gängledaren Lorenz vill bara förhandla med den före detta polisen Quentin Conners, som sätts i tjänst igen tillsammans med den unga nyrekryterade polisen Dekker. Ingen av dem kan förutse det som kommer att hända. Plötsligt har rånarna sluppit undan i ett kaos av skott och explosioner. Jakten sätter igång, men vem är det egentligen som Conners och Dekker jagar? Och har någonting egentligen stulits från banken?

Regissör: Tony Giglio
Wesley Snipes
Henry Czerny
Kimani Ray Smith
Justine Waddell

Chaos är en fruktansvärt uttjatad actionthriller där i princip allting har använts så ofta att det praktiskt taget har förlorat effekten - jag kommer närmast att tänka på I spindelns nät (2001). Den skicklige snuten råkar ut för/orsakar en olycka i tjänsten och drar sig tillbaka från yrkeslivet för att sörja/tjura och bygga otaliga leksaksmodeller. Ett år senare begås ett brott och gärningsmännen vill bara förhandla med honom.
Det är precis så här Chaos byggs upp, även om man försöker få till en vändning i slutet. Tyvärr var hela slutscenen fruktansvärt krystad. Blekt skådespel av samtliga medverkande, och trots att man försöker vara nyskapande - kaosteorin - så förblir detta en väldigt tråkig och medioker film. Underligt upplägg och ett slut som fullständigt rinner ut i sanden.
"The fucker set off the alarm!"
"Don't you think it would have made more sense to shoot him before he set off the fucking alarm?"
"Probably."

Brita

Spännande film med många ledtrådar som till sist knyts ihop. Det är dock något som fattas för att det ska bli riktigt bra, det räcker bara till en stark tvåa.

andor

Trevliga effekter men saknar någonting vilket gjorde att filmen kändes platt. Blir man inte medryckt så är det svårt att ge mer än godkänt.

Krånglig film, med många underliggande meningar.. Stark trea! Statham gör, som alltid, ett strålande jobb, likaså Phillippe!

gammal story som dem lyckas knappt med..wesley e inte med så mycket men jason gör en bra roll men den va knappt godkänd denna film

"The fucker set off the alarm!"
"Probably."

ronnbackmeister

Denna film gillar jag. Påminner lite om filmen: "inside man". Chaos är inte lika djup, men däremot mer underhållande och angagerande. Jason Statham gär väldigt bra ifrån sig.
Chaos får en stark trea.

Social__Distortion

Bra film.! mycket tänkande..! allt faller på sin plats i slutet!. Sevärd!