Vlad

Vlad Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Ett par unga historiestudenter är på forskningsresa i Rumänien för att lära sig mer om Vlad Tepes, vampyren.

År: 2003

Kam Heskin
Nicholas Irons
Francesco Quinn
Brad Dourif

Tyckte att filmen var bra. Den Var anorlunda mot andra vampyrfilmer. Tyckte den var lite skum ibland, men även bra just därför...anorlunda helt enkelt.

Inte dålig, cool idé - men inte mer. Spännande.

torulf

Jag pendlade mellan etta och tvåa. Besvikelsen var stor när jag såg filmen. Jag gillar vampyrfilmer, men den här var riktigt dålig. Den har ingen känsla. Och logiska luckor är det gott om. Bästa luckan är: min mormor dog ogift och utan barn.
Det som räddar den från en etta är extramaterialet. Förutom trailers finns det med ett alternativt slut, som jag tycker är bättre. Dessutom en "bakom kameran".
I "bakom kameran" ser vi när hon som spelar rumänskan är i sin hemby. Scenerna i filmen känns mycket mer äkta när tradtionerna är autentiska. T ex skålandet är samma. Dessutom är det hennes grannar som är statister i begravningsscenen.

Hermanni

Usch blev jätte besviken på Vlad.Jag gillade bara introt sen var resten inget vidare

Draculea

Jag gillar den skarpt (L) Vampyrfilmer är det bästa som finns men Billy Zane kunde gott fått vara med mer :( ! <3

Oskar_90

Rysare utan varken skräck- eller spänningsmoment. nte på något sätt engagerande, inte ens sexscenerna var intressanta. Såg den för Zanes skull, men blev besviken då rollen var så pass liten och patetisk.