Mördande dessert

Mördande dessert Köp filmen på CDON

Handling: En oidentifierbar sörja sipprar upp ur jorden och upptäcks av ett par gruvarbetare. De smakar på sörjan och finner att den smakar otroligt gott. De bestämmer sig för att marknadsföra den. The Stuff, som de kallar sörjan, blir en succé i hela USA. Dessvärre finns en hake. När du äter The Stuff tar den över din hjärna och gör dig till en zombie. Det är upp till f.d. FBI-agenten David Rutherford och pojken Jason att sätta stopp för den mördande desserten.

År: 1985
Garrett Morris
Paul Sorvino
Patrick O'Neal
Alexander Scourby

En aningen tankvärd och riktigt underhållande film det här! Trevligt med en egen variant av zombies, stuffies.
Manuset var bra skrivet vilket b.la. innefattar skön dialog. Det blev dessutom aldrig långtråkigt att skåda spektaklet.

ledge

Bisarr och underhålland skräckis från det glada 80-talet. Att världen hotas av utomjordingar, hajar, skräcködlor och epidemier är väl inget nytt. Men att låta hotet komma från en ondsint yoghurt är på snäppet till genialt.

I en annan regissörs händer hade detta kunnat bli hur fånigt som helst, men Larry cohen har en klart medveten sida i sina alster (inte minst i It's Alive). Innehållet i The Stuff kritiserar på ett både makabert och rakt sätt frågan om vad vi egentligen sätter i oss. Jag blir mer mörkrädd av att läsa en varudeklaration än av att se The Stuff, men samtidigt gör filmen mig uppmärksam om vad som gör mig mörkrädd.

struwe

jag har alltid varit förtjust i larry cohens filmer.handlingen är följande en grupp gruvarbetare hittar ett ämne från rymden som dom smakar och tycker smakar så gott så dom marknadsför det.desserten"the stuff" säljer bra men dom som äter det förvandlas till zombie liknande typer.min favorit svartkomedi skräckfilm.rekomenderas till dom som gillade shaun of the dead.