Hetsjakten

Hetsjakten Köp filmen på CDON

Handling: Ben Shockley jobbar som polis i Phoenix. Hans dröm om att lösa "det stora fallet" har bleknat genom åren. Hans uppdrag att eskortera ett vittne till en rättegång i Las Vegas verkar vara ett meningslöst uppdrag. Men vittnet är en prostituerad som det visar sig att "alla" vill se död.

År: 1977
William Prince
Pat Hingle
Sondra Locke
Clint Eastwood

den va sådär.clintan har gjort mycket bättre.ett halvtaskig slut va det.så en svag 3 får den

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Clint Eastwood is the man in the middle of The Gauntlet

Kort sagt kan man sammanfatta denna film med två saker, 1: slutscenen, vilken är det enda man minns åratal framöver samt 2: vad säger det om resten av filmen egentligen? Nej, detta är en film man av mest nostalgiskäl ser, där slutet är så infernaliskt genialt bra gjort att DET i princip gör hela filmen - och visst är det en njutning att se just den scenen varje gång också!
Filmen hamnar tveksamt för extremt billig peng i DVD-samlingen. Detta kan och vill man se om några gånger trots segt uppjobbande inför slutscenerna i resten av filmen. En klart lite mer än ok Clintan-rulle.

Trivia:

Hyfsat underhållande rulle som innehåller en underbar scen då en buss blir fullkomligt sönderpepprad. Clintan är som vanligt bra och Locke är väl okej.

Helt okej Clintan-rulle med ett bra slut.

Clintan stabil som vanligt, vilket tyvärr inte kan sägas om hans gamla älskarinna Sondra Locke, hon är ett riktigt irritationsmoment. Scenen när Greyhoundbussen blir fullkomligt sönderskjuten är filmens höjdpunkt.

Shadowfax

När jag ser den här filmen längtar jag tills slutet - det är ju bäst.

MovieLoover

ja, sådär, finns bättre filmer!