Den vilda fighten

Den vilda fighten Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Philo Beddoe hankar sig fram som bilmekaniker - och på att slåss illegalt för pengar. Hans stora kärlek är orangutangen Clyde. Men så träffar han countrysångerskan Lynne och blir kär. Men ett illasinnat MC-gäng är ute efter Philo och Lynne visar sig inte vara riktigt den Philo tror.

År: 1978

Dan Vadis
Gregory Walcott
Hank Worden

Copyright Warner Bros.

En 2+ som film, men -3 i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Clint Eastwood will turn you Every Which Way But Loose

Sämre än tvåan. Definitivt FÖR mesig då och då i Clintans smörande för Lockes totalegoistiska karaktär countrysångerskan Lynn (är kärleken SÅ blind?). Men apan Clyde och samspelet mellan honom och Clintan gör denna film klart sevärd - roligt. Stundtals dock lite "Åsa-Nisse"-film då MC-gänget kommer in i bilden.
Denna film hamnar kanske i DVD-samlingen mycket billigt. Man kan och vill se om den förvånansvärt många gånger.

Trivia: None of the advisors to Clint Eastwood wanted him to do this film. They did not think it was funny or that audiences would get it. It ended up being a huge hit and inspired a money making sequel. / Clint Eastwood's boxing coach for the film was Al Silvani, who used to train Jake LaMotta, and had recently had prepared Sylvester Stallone for Rocky (1976). / The script originally was intended for Burt Reynolds.

stankovic

Clintan som en hård fighter i sällskap av en apa.
Jag gillar inte denna film.

Clintan fixar i princip vilken genre som helst, förutom komedi!. Den vilda fighten är en löjlig, tunn och tråkig film.

korp72

Även Clintan kan göra mindre bra filmer! Den är långtråkig och stjärnan i filmen är en orangutang. Typisk sjuttiotalsfilm som gjordes i dussinet.

Shadowfax

Ganska långtråkig film. Men den är ju sevärd..

Stjärnan här är orangutangen Clyde som i princip är filmens enda behållning. Sondra Locke är filmens sopa...

En av Clintans få filmer som lutar åt komedi. Jag tycker den är bra, även om jag gillar uppföljaren "Nu fightas vi igen" bättre. Apan Clyde är härlig.

Nu fightas vi igen (1980)