Firefox

Firefox Köp filmen på CDON

Handling: Världens bästa krigsflygplan har utvecklats och konstruerats av det ryska flygvapnet. Planet, Mig 31, kan flyga sex gånger ljudhastigheten. Den amerikanska och brittiska underrättelsetjänsten bestämmer sig för att stjäla planet. Projektet får kodnamn FIREFOX. Denna omöjliga operation kan bara klaras av en man - Michelle Gant, krigsveteran från Vietnam.

År: 1982
Kai Wulff
Dimitra Arliss
Austin Willis

Copyright Warner Bros.

Lite ovant att se Clintan i en sådan roll. Manuset har klara brister och filmen känns en aning lång. Den har dock en del intressanta scener.

En film där det ofta är nära att man tappar intresset. Måste vara en av Clintans mindre lyckade filmer, både som skådespelare och regissör.

Ja, jag kan inte direkt påsta att denna rulle är en av Clintans bästa. Firefox är en tämligen ganska ointressant och tråkig film, med få spännande scener. Intrigen ger även en stark känsla av Déja vú. Den får en tvåa bara för att jag gillar Clint Eastwood.

Spirit1

Kanonfilm med Clint Eastwood där han ska försöka stjäla ett super strids flygplan vid namn MIG-31 Firefox från Sovjet som man kan flyga med hjälp av tankekraft.Välgjord handling från första början där Clint Eastwood lurar sig in i Sovjet under falska förespeglingar för att därefter med hjälp av medborgare i landet som är förföljda pga av sin Judendom ta sig till hangaren där de förvarar sin hemliga MIG-31 Firefox.Filmen kan upplevas som något trög i början men så fort den får luft under vingarna i flyplans hangaren ökar spänningen desto mer.

korp72

Jag såg den här filmen när den kom ut på video någon gång på åttiotalet och tyckte den var skitbra! Hyrde den för ett tag sedan igen och den håller än, så den får en fyra.