Tightrope

Tightrope Köp filmen på CDON

Handling: Detektiv Wes Block utreder en serie mord i New Orleans. Alla mördarens offer är kvinnor som är kända för sin sado-masochistiska böjning vilket skrämmer Wes som även han är lagd åt det hållet. Wes är till och med bekant med en del av offren och snart hotas även hans egen dotter.

År: 1984
Rebecca Clemons
Janet MacLachlan
Graham Paul

Copyright Warner Bros.

Intressant, pga lite annorlunda uppbyggnad i storyn. Hade därför förväntat mig en bättre film. Lite tyngre och lite mer obehaglig hade jag nog önskat att den var. Stark tvåa!

en av det sämre clint eastwood filmerna helt klart..tråkig nog men den kunde ha blivit bättre..va lite dirty harry vibbar...svag tvåa

Spännade och välgjord rulle. Vid denna tid så brukade Clintan regissera sig själv, med det gör han inte i denna film.

Hanson

Intressant och obehaglig thriller med Clint Eastwood som upptäcker att han delar sitt intresse för kinky sexlekar med seriemördaren han jagar.

Intressant rulle där Clintan utreder mord på prostituerade och upptäcker sina 'kinky' sidor om sig själv. Lite halvskön och sjaskig New Orleans miljö. Rätt tät och spännande i sina bästa stunder,men kommer inte riktigt upp i den klass den hade potential till. Dock sevärd.