En kamp för livet

En kamp för livet Köp filmen på CDON

Handling: När Lori Reimullers yngste son Robbie får epilepsi förändras allt för den lilla familjen. Läkarna sätter in fler och fler mediciner, alla utan verkan, och Robbie blir allt sämre. I desperation söker Lori en alternativ behandling, och kommer i kontakt med den så kallade Ketogen-dieten - en behandlingsmetod som trots sitt dåliga rykte har hjälpt flera hundra epileptiska barn. Filmen baseras på en sann historia.

År: 1997
Regissör: Jim Abrahams
Originaltitel: ...First Do No Harm
Alternativ titel:First Do No Harm
Längd: 02:00 (inkluderar reklamavbrott)
Meryl Streep
Fred Ward
Seth Adkins
Allison Janney

JoyRide

En stark berättelse, bra skådespelare !
Jag berördes väldigt av denna filmen.

En film jag velat se ett bra tag. Den var intressant, tragisk och särskilt lärorikt var det eftersom den är verklighetsbaserad. Men, blev besviken på slutet. Jag tänkte: "Jaha, var den redan slut?" Visst, den är verklighetsbaserad men tyckte ändå såhär i efterhand att den var tråkig och dåligt gjord. Kändes som en lågbudgetfilm, som jag är helt säker på skulle kunnat blivit bättre om man satsat lite mer på den. Svag trea.

En mycket stark och gripande skildring av en familjs kamp mot ett system som borde hjälpa dem. Filmen bärs upp av lysande skådespelare, framför allt Meryl Streep, Fred Ward och Seth Adkins som Robbie. Den är mycket provocerande och gränslöst kärleksfull. En historia om rätt och fel och konsekvenserna av valen vi gör i livet. Detta är en av mina absoluta favoritfilmer. Tyvärr är manuset smått oklart på några punkter vilket tar udden av den vackra historien. Stark fyra.