Jekyll + Hyde

Jekyll + Hyde Köp filmen på CDON
2,3

Handling: I ”Jekyll + Hyde” försöker de unga medicinstudenterna Jay Jekyll och Mary Glover experimentera fram en ny drog vars syfte är att förstärka självbilden hos människor och förvandla dem till perfekta varelser. Efter att ha använt dig själva som försökskaniner går något fel och Mary avlider i svåra plågor. Henry fortsätter dock att utveckla den farliga substansen, vilket får oväntade konsekvenser med fasansfull utgång. Problemet är inte att drogen förändrar Dr Jekyll – utan hur...

Regissör: Nick Stillwell
Katrina Matthews
Paulino Nunes
Robyn Palmer
Amanda Row

Jekyll+Hyde var en svår att hitta rätt betyg åt, den har sina fördelar och sina nackdelar och att försöka separera dem var inte lätt. Det syns redan från första början att detta är lågbudget. Skådespeleriet är varken bra eller dåligt och fotot är rätt skakigt och fult (det gillar jag iochförsig), dessutom är storyn rätt så lame. En nutida version av Dr Jekyll & Mr Hyde, fast den här berättelsen skiljer sig lite, den påminner om den, men egentligen så känns titeln opassande. Antagligen för att folk ska upptäcka filmen och säga, kolla, en nyversion av DJ&MH fast det ser ut att vara i Saw-anda.

Ljud/Musik: 3 - Inte direkt passande, men musiken var bra.
Manus/Handling: 2 - Trassligt, b, helt okej.
Skådespelare: 3 - Huvudrollerna var bra, resten av ensemblen var mindre bra.
Effekter/Foto: 4 - Arbete med kamerorna in i det sista, snyggt gjort.
Filmlängd: 3 - Turligt nog en inte för lång film.

Jag tyckte filmen var helt ok. Först och främst för att den var så rå, billigt gjord och fortfarande - trots det - hålla en standard. För senare i filmen så används kamerorna till fullo och en film som egentligen inte ska vara läskig alls blev faktiskt smått otäck. Den är blodig, den gör ner sig helt utan att be om ursäkt, folk dör och på de hemskaste sätten. Engagerande film med många svagheter. Men jag gillade det. En svag trea blir det.

Spajk

Jag har svårt för att såga filmer men denna förtjänar faktiskt en rejäl sågning. Den är så tråkig och helt ointressant( inte undra på att jag drog i mig två påsar chips) så att man kräks. Utifrån fodralet sett så trodde man att det skulle bli värsta blodbadsfilmen men icke då, tycker faktiskt att "skrotnisse och hans vänner" är mer läskigt.

karin_85

Jag tycker denna film var helt okej, inte jätte bra men ändå inte dålig. Lite seg var den men den går en 2a av mig.

Ingen vidare bra film, den var ganska seg. Fungerar att slökolla på om man inte har något bättre för sig. Godkänt,men inte mer..

Spajk

Ljud/Musik: 3 - Inte direkt passande, men musiken var bra.
Manus/Handling: 2 - Trassligt, b, helt okej.
Skådespelare: 3 - Huvudrollerna var bra, resten av ensemblen var mindre bra.
Effekter/Foto: 4 - Arbete med kamerorna in i det sista, snyggt gjort.
Filmlängd: 3 - Turligt nog en inte för lång film.

magnus_65

eeh,, jag tyckte nog filmen var ganska bra ändå,, hehe...