Absolut makt

Absolut makt Köp filmen på CDON

Handling: Inbrottstjuven Luther Whitney bryter sig in i miljardären Walter Sullivans villa. Där bevittnar han ett möte mellan Sullivans hustru och USA:s president. Deras tilltänkta kärleksstund slutar med att kvinnan dödas. Allt sker framför ögonen på Whitney som snart är jagad av Secret service som måste tysta honom för gott.

År: 1997
Penny Johnson
Richard Jenkins
Mark Margolis
Elaine Kagan

Clintan gör mig aldrig besviken, här i en till synes banal historia som verkligen håller. Betyg 4

en av dem bättre clintan filmerna på 90 talet..90 talet så kom inte så mycket bra clintan filmer dock så räknar jag inte som unforgiven som dålig..men återgå till absolute power så va den riktigt bra faktsikt..vart förvånad..den va spännade helat tiden så en stark fyra får den

clint_estwood

Helt magnifikt!!

Skådespelarna var av högsta kvalité. Att bara höra att Clint Eastwood och Gene Hackman återförena ger otroligt höga förväntningar, dessutom är Ed Harris också med i filmen. De tre visade hur skådepeleri ska se ut, världsklass!

Handlingen så som spänningen var mycket bra och höll hög klass. Denna välgjorda film rekomenderas varmt till alla.
_____

Något jag alltid rysser till när man ser en Clintan rulle är eftertexterna där det först står så här:

directed and produced by:
Clint Eastwood

En rätt seg och förutsägbar film, inget jag vill se igen. Godkänd får den iallafall.

inzomnia

Tja, ganska förutsägbar. Duger som tv film enligt mig.

En av de minst trovärdiga filmer jag sett!

Cammie

Bitvis väldigt spännande, men vissa delar är riktigt störande och amerikanska. Därför velar jag mellan en 3'a och en 4'a, och eftersom slutet var väldigt abrupt blir det en 3'a.