Death Tunnel

Death Tunnel Köp filmen på CDON
1,5

Handling: Fem attraktiva kvinnliga studenter övernattar, som en del i en invigningsritual till college, i ett övergivet sjukhus där det en gång ska ha dött 63 000 människor i den "vita pesten". Vad som börjar som en skämtsam lek, utvecklar sig snart till en blodig mardröm när de upptäcker de skrämmande hemligheter som ruvar i de spöklika korridorerna. Bakom varje dörr väntar ännu en fasa, i varje rum lidande och död. De måste till varje pris därifrån - och den enda vägen ut är genom den drygt 150 meter långa tunneln där liken enligt legenden en gång ska ha legat...

Regissör: Philip Adrian Booth
Jason Lasater
Gary Wolf
Robyn Corum

Silverpilen

En riktigt bra och skrämmande film! Dock så är den enormt rörig och svår att hänga med i då de byter scener och platser hela tiden. Och slutet förstår jag typ ingenting av. Men det är ju lite det som är tanken med det hela också. Så trots att Jag tycker att det är en riktigt bra film så har jag ändå full förståelse för dem som inte tycker det och det är många har jag sett. Jag menar det är inte så konstigt att jag är ensam om att uppskatta den här filmen. Men hur som helst så gillar jag den här. Gillar dem här typen av skräck också. Den här är väl verklighetsbaserad också? Har hört att det här sanatoriet som filmen kretsar kring ska finnas i verkligheten. Om man söker på internet så ska det heta Waverly hills sanatorium. Riktigt intressant!

Suck suck suck..om ändå någon kunde göra FILM.

Cameron_84

skräp.

kalles

Jag slog på den här filmen med otroligt låga förväntingar, men blev ändå besviken.. Uselt skådespeleri, noll regi, en psycho ljudläggare och otroligt rörig klippning.. Och en tråkig historia som inte ger mig ett skvatt..

miox

jag tyckte att den här filmen är så boring när jag hyrde den då trodde jag att den skulle var bra

Isbit

Om logik är något du gillar så gillar du nog inte denna filmen.

Dan banan

Jag kan inte riktigt se något som skulle imponera , åtminstone inte fram till de avslutande sekvenserna. ´
Manuset känns stulet från bland annat House on the hunted hill och det överlåts för mycket till effekterna, vilket är klumpigt då de arbetsområdet inte är såpass utvecklat.

Haken i min kritiska blick råkar väll vara att man nämligen blir rätt skrämd, vilket faktiskt är huvudsaken med skräckfilm.

För att göra processen kort den här gången så ska jag samanfatta detta.
Skrämmande film, Death Tunnel.
Men jag ogillar de ingrötade effekterna som är allt annat än attraktiva, och den lite okreativa idé-stölden.

Svag trea, i brist på annat.