Maffiabröder

Maffiabröder Köp filmen på CDON
3,8

Handling: Under 30 år följs den unge Henry Hills karriär mot den inre kretsen av maffian. Eftersom han är halvirländsk kan han inte nå den riktiga toppen och misstankar börjar riktas mot honom både från polisen och de egna.

År: 1990

Joe Pesci
Ray Liotta
Robert De Niro

jeb

Så otroligt snyggt och suveränt sammansatt. Denna film om en maffiamedlems uppgång och fall får mig att rysa, och regin är helt fläckfri. Musiken och klippen, dialogen, stoyn och t.o.m. våldet är klockrent. Scorsese fick dock mycket kritik för våldet i den här filmen för att det var så rått. Våld är inte snyggt, inte häftigt eller coolt... de tär hemskt, och det är så Scorsese vill visa det. Klockren film speciellt om du gillar maffia filmer då är det här ett måste!! en stark 5:a!

Bilbo_one

Ännu en grymt bra maffiafilm med De Niro som verkligen är trovärdig och sevärd. klar femma

Nille

En rätt överskattad film. Såg att det var någon som påstod att den här filmen var bättre än Gudfadern, skulle gärna vilja veta hur denne resonerar. En helt okej gangster film, dock blir jag aldrig riktigt tagen. Historien är tämligen svag och helt ärligt så känns den tråkig.

Movie_maker

En utav dom bästa maffiafilmer som gjorts.
Gillar man maffiafilmer så är det här ett måste.

martin88

Gillar första halvan av filmen skarpt, riktigt underhållande och med riktigt sköna dialoger. Sedan tycker jag den tappar i tempo och intensitet. Skådespelarprestationerna är riktigt bra och manuset är starkt. Sista halvan är inte dålig men jag tappade delvis intresset. Detta gör att jag nöjer mig med att dela ut en stark trea i betyg.

Onekligen en mycket välspelad och välgjord maffia-rulle. Joe Pesci är härligt brutal!

Helt klart en av dom bästa maffiarullar jag sett i mina dar, och jag har sett en del.

Storyn, spelet, fotot kan bara beskrivas med ett ord; Grymt!

En film värd att lägga på minnet, klar fyra.

en mycket cool film och alla huvudrolls nissarna va coola