Reality Bites

Reality Bites Köp filmen på CDON
3,6

Handling: Lelaina jobbar på en lokal tv-station, men gör samtidigt en dokumentär om sina vänners liv, "Reality Bites".

År: 1994
James Rothenberg
John Mahoney
Eric Morgan Stuart
Barry Del Sherman

En bra film med söta Ryder i huvudrollen. Det var här jag första gången la märke till Stiller som även står bakom regin. Bra musik och ett modernt tempo i berättandet gör den mycket sevärd.

Umbrellagirl

Grymt bra film om ungdommar i USA under 90-talet. Många bra skådisar och mycket bra manus.

KarinLovisa

När jag såg den här filmen första gången var jag nog ca 10 år. Det är helt sjukt hur starkt intryck film och soundtracket till filmer kan ha på en när man är barn. Och vuxen.

En bra film för de som inte gillar amerikanska kärleksfilmer, men ändå vill ha en amerikansk kärleksfilm i äkta 90-tals tappning.

_anbe

Reality Bites är bra eftersom den inte är som alla andra filmer man ser. Intressanta karaktärer, livsmiljö och ämne. Mycket bra film, intressant. men man får tyvärr en lätt känsla av obehag efter att ha sett den. Ändå en stark 4