Queen, The

Queen, The Köp filmen på CDON

Handling: 1997 omkom prinsessan Diana i en bilolycka i Paris. Drottningen av Storbritannien får beskedet mitt i sitt första möte med den nyinsatte premiärministern Tony Blair.

Filmen följer spänningarna inom politiken och mellan människorna som drabbades personligen. Drottning Elizabeth och premiärminister Tony Blair slits i en kamp mellan kungafamiljens ytterst personliga tragedi å ena sidan och allmänhetens krav på ett offentligt bevis på deras sorg å andra sidan.

Regissör: Stephen Frears
James Cromwell
Sylvia Syms

Copyright Sandrew Metronome

IWantItThatWay

En mycket stark trea för att skådespelarna var bra och det var väldigt intressant att se denna tolkning på det brittiska kungligheterna.

IWantItThatWay

En väldigt bra film med otroliga skådespelar insatser.

En bra film tycker jag,

martin88

Mycket välgjord och verklighetstrogen film med riktigt starka skådespelare. Ett lite för lågt tempo för att hålla uppe intresset fullt ut hela tiden. Lite enformig kan jag tycka men verkligen en bra och mycket intressant film! Mirren väl värd sin Oscar. Stark trea!

Yasmin

Bra film, mycket bra skådespelarinsatser.
Skulle även vilja se lite mer av barnen jag med.

Den här filmen var ganska bra. Inte den mest fartfyllda filmen, men det var nog inte filmmakarnas mening. Jag tycker att den visar ur ett bra perspektiv hur kungahuset i England tog Dianas död, men samtidigt hur drottningens normala liv ser ut. Mycket verklighetstrogen film.

lindajjj

Välgjord, välspelad, men aningen seg.

Biopremiär: 2007-02-02