Det är nåt som inte stämmer

Det är nåt som inte stämmer   Köp filmen på CDON
3,6

Handling: "Running with Scissors" handlar om Augusten Burroughs, som på grund av sina chockerande minnen från uppväxten med en alkoholiserad far och instabil mor, får tillbringa sina ungdomsår i sin mammas terapeuts bisarra storfamilj.

Regissör: Ryan Murphy
Evan Rachel Wood
Alec Baldwin
Gabrielle Union

Copyright Sony Pictures

Otroligt känslofyllt och hela filmen har en komisk ton med allt vad den gör är bara sorgligt. Visa scener är magiska och med musik som passar är det häftigt. Skådespelarna är fantastiska och det ger en stor del till vad filmen är. Filmen startar underlig men när man väl är inne i filmen så var jag fast för dess underliga utbud.

Savannah

En sevärd film om två synnerligen dysfunktionella familjer, baserad på författaren Augusten Borroughs liv. Annette Benings insats som författarens mor är strålande - varför ingen Oscar? Givetvis inget för den som bara gillar action, men intresset hålls vid liv hela tiden även om man kunde ha kortat filmen något. Till sist: Den som står för den fruktansvärda svenska titeln borde definitivt få näringsförbud. En mycket stark trea.

Gojjo

En väldigt bra film som framförallt är väldigt känslostark. Tyckte mycket om den men ibland är den lite väl melodramatisk och stark för mig ibland för att vara helt perfekt, men rekommenderar den ändå.