Three

Three Köp filmen på CDON
1,7

Handling: Mångmiljonären Jack och hans unga troféhustru Jennifer tillbringar semestern med vänner på en yacht i Söderhavet. Ombord finns även den unge betjänten Manuel, som inte uppskattar att bli hunsad av överklassen. Stämningen ombord blir snart bokstavligen explosiv, när en förödande brand sänker båten. Jennifer räddas till livet av Manuel, och de lyckas ta sig i land på en öde ö. Nöden för dem båda allt närmare varandra, men plötsligt dyker även Jack upp som även han lyckats överleva katastrofen. Det största hotet i det nya paradis blir deras egna känslor - passion och svartsjuka driver trion in i ett livsfarligt spel, och ingen vågar längre lita på någon. Inte ens korallrevens hajrika vatten kan mäta sig med den dödligaste av rovdjur: människan.

Regissör: Stewart Raffill
Originaltitel: Three
Alternativ titel:Survival Island (Alternativ titel)
Alternativ titel:3 (Alternativ stavning)
Ursprungsland: USA, Storbritannien, Luxembourg
Isabelle Constantini
Roy Rivera
Maria Victoria Di Pace

Copyright Universal Pictures

En 2+ som film, i sin egegn genre & som underhållning.

Fina miljöer, en sagolikt snygg Kelly Brook, acceptabelt manus och acceptabla skådespelarprestationer.

lindajjj

En etta på grund av slutet, som är så fruktansvärt dåligt. Det här är någon slags orgie i låg IQ. X och Y stjäl en båt från Z och blir förbannade på Z när båten sjunker! Den kvinnliga huvudrollen är nog det mest osympatiska som någonsin synts på en bioduk, och dessutom tuggar hon med öppen mun, något jag bara inte tål, och hon resonerar ungefär lika klartänkt som en krabba.

Ganska spännade handling bra effekter och snygg filmning.Men inget håller i längden,allt spårar ur.Svag tvåa.

ToxicAvenger

Tuttar, tuttar, tuttar. Ja.

Oskar_90

Faktiskt en ganska bra film i mitt tycke. Väldigt underhållande!

Men intrigen och händelseförloppet påminner skrämmande mycket om The Last Woman on Earth(1960).

Swept Away (1974)