Bondgården

Bondgården Köp filmen på CDON
2,5

Handling: På den lilla idylliska lantgården är det bonden som har koll på läget – tror han. Men när ljuset släcks i boningshuset förvandlas ladan till en partyzone. Fåret som håller vakt hinner knappt bräka ”kusten är klar” förrän djuren på gården reser sig på två ben, börjar snacka, kollar på TV och driver med varandra. Ungtjuren Otis är hjärnan bakom de flesta upptågen och hans humoristiska ådra stimuleras ytterligare när den snygga kossan Daisy gör entré på gården. Men alla är inte odelat positiva till Otis coola stil. Hans pappa, Ben, tycker att sonen tar livet på för lite allvar. Själv har Ben gjort till sin uppgift att vakta inhägnaden så att inga vilda djur kan ta sig in. Han brukar säga: ”Så länge jag lever kommer inget djur på denna sida av inhägnaden att råka illa ut”. Otis tycker att pappas tjat om farligheter är nys, men en dag händer det otänkbara. Ben finns inte mer på plats vid stängslet och uppgiften att vaka på sin ”meddjur” faller på partyprissen Otis. Uppdraget visar sig vara svårare än vad Otis trott och snart smyger coyotes tätt kring knutarna. Samtidigt börjar bonden misstänka att djuren gör någonting annat på nätterna än att snusa söt i sina bås… .

Regissör: Steve Oedekerk
Danny Glover
Wanda Sykes
Andie MacDowell
David Koechner

Copyright United International Pictures AB (UIP)

kaj08

Vi får följa livet på en bondgård där djuren beter sig som människor när ingen människa ser på. Ett ganska småkul koncept. Det finns en del roliga djur och röster bakom figurerna, men tyvärr är handligen lite väl tunn, och i den lilla handlig som finns är det mesta rätt förutsägbart. Det hela landar på en stark 2-a.

Små kul och rolig liten animerad film som lyfts med musik scenerna. Dock så är filmen otroligt förutsägbar så man vet redan hur filmen slutar 5 minuter in. Och nått jag inte förstår är varför dem är animerade som kossor när dem ska vara tjurar?

En -4 som film, i sin egen genre & som underh�llning.

Taglines: Have a cow. / What happens in the barn stays in the barn/ The Original Party Animals / The Secret Lives Of Animals Revealed!

Detta var en film jag hade noll f�rv�ntningar p� d� ingen hade sett den, men den blev ju s� klart d�rav mycket roligare d�. Faktiskt i klass med en del Dreamworks- eller Pixarproduktioner (denna gjordes av Nickeodeon) vad g�ller humor och kvalite p� animeringar.
Denna kan faktiskt tom. (!) hamna i filmsamlingen, f�r detta kan och vill jag se om flera g�nger. Stundtals riktigt rolig �ven f�r vuxna!

Hm, såg om sommaren 2021 och ändrade betyget till -3. Mindes inget alls av att jag sett den förr... inget bra betyg.

Trivia: -

Bambi Tjejen

Länge sedan jag såg denna och man börjar tänka
"Hur länge ska de överdriva". Men annars tycker jag den är kul och rolig så den får en stark 3:a

kaj08

Hook

Tillbaka till bondgråds miljö...

Bondgården är en mycket roand eoch disney aktig film; utan att ens disney har ett finger med i productionen.

Allt är som upplagt och skuret , det finns plats för kärlek, humor och död...jo död och ondska finns utanför dom knakiga trä byggnaderna. som alltid i dataanimerad filmer numera verkar det som man bara fokuserar sig på miljöere ljuset och fuktig hud och hur mångar sporrer kan vi få med i varje bild... det känns billigt, Madagaskar var bara rolig for sin katiga form, Vilddjuren var bättre än Hem till Gården.

Bondgården är rolig och har en bättre givande story, klart 2006-7 bättre sattning på animation och humore kombinationer, att höra James Kevin som ko gör det bara roligare. en klar tvåa till en film som har mer humor i ljudet än trovärdighet i bild.

Biopremiär: 2007-01-12
Filmen är animerad