Jag drömde om Afrika

4,0

Handling: När den frånskilda societetskvinnan Kuki Gallmann blir inblandad i en våldsam trafikolycka fattar hon ett livsavgörande beslut. Ett beslut som kommer kosta henne betydligt mer än hon någonsin kunnat ana. Tillsammans med sin sjuårige son Emanuele och sin älskare Paolo beger hon sig till Kenya för att börja om på nytt efter olyckan. Familjen bosätter sig på en isolerad ranch mitt ute i den afrikanska vildmarken. En livslång önskan om det stora äventyret blir uppfylld, men den afrikanska naturen ställer ständigt hennes drömmar och planer under stark press.

År: 2000
Liam Aiken
Vincent Perez
Kim Basinger

antoniuz

tycker om den här filmen..

Wookad

En mycket gripande och verklighetsbaserad berättelse. Väldigt vackra naturbilder, en film som alla borde se.

Filmen gjorde mig extra nedstämd på grund av bilderna på de dödade elefanterna och noshörningarna. Tjuvkyttet är inte bara ett problem i Afrika, utan även globalt.

Det enda jag kan kritisera i filmen är skådespeleriet som jag själv tycker känns lite lamt.

Se filmen, kom på andra tankar, bli en bättre människa.

MYCKET stark trea!

Mosaik

Detta är en underbart bra film.
jag har tyvär bara sett den en gång, men den var väldigt gripande och sorlig...det värsta är att den är sann...