American Crime

American Crime Köp filmen på CDON
4,0

Handling: Året är 1965. Två döttrar till ett resesällskap lämnas att tas hand av singelmamman Gertrude, som ensam uppfostrar sju egna barn. Det är tuffa tider, och snart prövas Gertrudes labila psyke allt hårdare. Situationen kulminerar till ett av USA:s mest brutala, sadistiska och förnedrande fall av övergrepp någonsin. Baserat på en sann historia.

Regissör: Tommy O'Haver

Scout Taylor-Compton
Carlie Westerman
Jeremy Sumpter

Copyright Noble Entertainment

Den här filmen har satt djupa spår i mig. Så otroligt stark att jag inte finner ord. Har fortfarande tårar i ögonen.. Oerhört gripande, känslosam, hemsk och intressant. Underbara skådespelarinsatser, särskilt av Ellen Page. Känns obeskrivligt hemskt att detta är en sann historia. MISSA EJ, för vad än du gör!

Jag tycker att detta är en film som stressas igenom. Hade nog vunnit mycket på att vara en halvtimme längre. Nu hann man ju knappt få någon uppfattning om någonting.
Händelsen i sig (alltså vad som hände i verkligheten) är rätt obehaglig och sjuk. Filmen känns däremot alldeles för tillrättalagd för att jag ska kunna känna någon speciellt för den. Som sagt, en halvtimme längre och kanske lite mer berättelse ur Sylvias perspektiv hade gjort filmen mer intressant.

Jollanboll

Otroligt välspelat och otroligt obehagligt. Ellen Page
och speciellt Catherine Keener gör sina roller beundransvärt bra och det är omöjligt att inte gripas av historien och den konflikt som uppstår dem mellan. Filmen använder små medel och lyckas skapa just den oroliga och obehagliga stämning som man egentligen inte vill känna, men som man oundvikligen inte kan komma ifrån.

Filmen visar den mörka sidan av människan och vad hon är kapabel till. Hur begränsat vårt förnuft ibland är och vad rädsla, psykologi och grupptryck kan göra med oss. Jag tycker också filmen lyckas med att blanda från både rättegången och den faktiska händelsen. SPOILER Sylvias drömsekvens på slutet är också väldigt gripande och vackert.

En stark Fyra.

Ehm.. Jag klarar inte ens av att titta på den, blir äcklad och ledsen och besvärad. Inte värt det!

malinedwardsson

Stark film. Den lockade fram en massa ilska hos mig.. man blir förtvivlad, arg och fylld av hopplöshet.. Med andra ord är det en jobbig film att se, dock mycket bra!

vilken jobbig film måste ja säga..man mår inte bra av den.satt och hata mamman en timme efter ja har sett filmen.hoppas hon ruttnar i helvetet..

stark fyra

Fruktansvärt tragisk historia baserad på sann händelse. Keener och Page är briljanta i huvudrollerna. Mycket, mycket gripande. Stark fyra!

Riktigt spännande samt på sin höjd riktigt gripande historia.

Solklart spel samt helt okej foto.

Ett måste om du frågar mig.
En gripande historia som förblir ihågkommen.

Biopremiär: 2007-12-07