Step Up

Musik:

Step Up Köp filmen på CDON
Musik:

Handling: Alla förtjänar att följa sina drömmar, men vissa får bara en chans.
Två människor möts från två olika världar...

Regissör: Anne Fletcher
Originaltitel: Step Up
Ingår i tema: Dans

Channing Tatum
Jenna Dewan
Damaine Radcliff
De'Shawn Washington

en klassisk film men som innehåller häftiga dansscener som riktigt grymt använder sig av ljud, rörelse och ljuskontraster. Tatum är inte någevidare bra (även fast han ser bra ut) men en lite mera osynlig och tillbakadragen roll spelad av den relativt okända Jenna Dewan gör en snygg rolltolkning. lite väl förutsägbar men ändå se-bar ger en stadig tvåa.

Kejnoo

En i mängden av dansfilmer, påminner om Save the last dance och klassikern Dirt dancing. Men den är faktiskt en het fläkt bland dansfilmerna, Channing Tatum är ju bara så het, het!

alexback

Dans scenerna är helt lysande, och plan de snyggaste jag sett i "dans-film".
Att skådespelarna inte lyser helt klart gör mindre.. men den är helt klart sevärd.. den håller högre klass å misstagen är små..

IWantItThatWay

Ingen ovanlig film och ganska förutsägbar. Men det var härlig musik och bra skådespelare. Ett plus för Channing Tattum!

Mov3

Inte speciellt bra i mina ögon.. tyckte tjejen var mest sur i filmen! Tycker inte direkt det var någon utmärkande dans heller. Kemin mellan skådisarna tyckte jag var rätt låg! Nej, inget i min smak.. kanske för att Channing inte heller är i min smak! Gillar man honom är den säkert grym. Men tvåan är mycket bättre!

madeleine_g

den här filmen bara måste man se om man gillar dansfilmer. Man blir mycket glad av den.

ilövethxD

jag älskar den här filmen inte bara för att den visar att om man har en grej man gillar ska man stå på sej No mather what!! skulle kunna se den om o om igen -kanske- xD sen bara ÄÄLSKAR ja channing tatum!!

alexback

Dans scenerna är helt lysande, och plan de snyggaste jag sett i "dans-film".

olleen

jag älskar den, den är helt enkelt en av dom bästa filmerna jag någonsin sett! danserna är ju helt underbara!

idai

Har ALLT, spänning, kriminalitet, romantik lite komedi, musik... Love!!

Step Up 2 the Streets (2008)
Step Up 3-D (2010)
Step Up Revolution (2012)
Step Up: All In (2014)