Candy

Candy Köp filmen på CDON

Handling: En poet blir förälskad i en konstnärsstudent, hon hänger sig till hans livsstil och även hans kärlek för heroin. De är fast i varandra, precis som för drogerna. Deras relation börjar bli självförgörande.

Regissör: Neil Armfield
Originaltitel: Candy
Ursprungsland: Australien
Abbie Cornish
Heath Ledger
Damon Herriman
Geoffrey Rush

Rätt okej film. Hmm slutet va dock lite trist, man ville gärna veta lite mer. Får en stark 2:a

Savannah

Staaark trea eller svag fyra? God knows. Jo, förresten - det blir det senare, för Ledger och Cornish ("majsig" i svensk översättning?) spelar brallorna av varandra och bara ÄR sina karaktärer. Resten av skådisarna är också bra och filmen känns verkligen äkta - men slutet duger tyvärr inte.

En gripande, intressant och tragisk film. Var bättre än jag väntat mig. Har vissa funderingar ang slutet bara, annars var filmen bara bra.

en sorglig men mycket bra film med ett bra budskap om att droger verkligen inte är att leka med

den va okej lite seg men jag tror inte jag skulle vilja se om den

Men gud vilken bra film filmen visar hur det är att vara narkoman och den är inte så himmla mörk som oftast drog " misbrukar" filmer bruka vara.
Filmen är även en kärleks historia, Allla skådespelare är suveräna det fins vissa som är ganska svaga men inte är det många :D!