Déjà Vu

Déjà Vu  Köp filmen på CDON

Handling: Federala agenten Doug Carlin kallas in för att säkra bevis efter en fruktansvärd explosion ombord på en New Orleans-färja. Istället blir han förd till ett topphemligt labb, där det finns övervakningsutrustning med vars hjälp man kan se tillbaka i tiden. Men kan denna högteknologiska utrustning verkligen hjälpa Carlin att ändra det förflutna?

Regissör: Tony Scott
Adam Goldberg
Bruce Greenwood

Copyright BVI (Sweden) AB

tessan81

Visst är det ett spännande tema, att kunna resa i tiden, men ack så svårt att skildra på film utan att det ska bli fånigt. "Déjà vu" brottas givetvis med problemet att få storyn logisk i någon mån och Doug Carlin (Denzel Washington), som är lika skeptisk till fenomenet som oss tittare till en början, får vara den som ställer alla de dumma frågorna till vetenskapsmännen. Det funkar väl okej och Denzel lyckas alltid förmedla trovärdighet i sina roller. Storyn är snitsig och pusselbitarna som fattas till en början kommer på plats, inte helt utan dramatik och viss pulshöjning.

En svag trea.

kaj08

En lite annorlunda film som är nervkittlanda och väldigt spännande. Gillar första biten mest, innan det blir lite väl överdrivet i mitten. Avslutningen är sedan riktigt bra igen. Bra skådespelarinsats av Danzel, och hade det inte varit lite väl dumt det där med hur de kunde se bakåt i tiden kunde betyget blivit högre än en 3-a. Det saknas en del logiska saker som inte blir riktigt bra, men en klart sevärd film.

Det här är en film som jag nog tycker uppfyller de flesta kraven för en thriller. Den är spännande rakt igenom och dessutom med ett annorlunda koncept. Börjar tämligen standardaktigt, men utvecklar sig till en slags reverserad Minority Report. Och här börjar egentligen problemen med trovärdighet och logik och stundtals blir det smått larvigt. Jag gillar dock Denzel Washington och han gör också på något sätt att jag kan acceptera det här. Klart dugligt som underhållning för kvällen.

Rörig men spännande historia som beskriver polismäns vardag väl.
Historien känns igen fast den har vissa fräscha grepp, text bil-jaktscenen. Saknade dock New Orleans touchen, filmen kunde ha utspelat sig i vilken stad som helst som det är nu.

Bilbo_one

En väldigt bra film med en väldigt bra rollista. Detta var ett mästerverk i sin genre

Otroligt bra film denna rekommenderar jag gärna!

Visst fungerar den som lättsmält underhållning en tråkig vardagskväll. Hyfsat skådespeleri. Svag trea i betyg!

ToxicAvenger

Helt okej underhållning för kvällen.

Bra och spännande men det snurrade nog till lite för mycket emellanåt.

Hanes

En ruskigt smart thriller men som är väldigt svår att förstå i början men som faller på plats i slutet. Filmen kanske inte har så mycket action i sig men det tycker jag inte gör så mycket. Denziel Washington är också bra i sin roll. Stark trea.

Biopremiär: 2006-12-20