Bug

Bug Köp filmen på CDON
1,8

Handling: En paranoid krigsveteran ser insekter vart han än befinner sig. Vi får följa historien när han sitter på ett spökigt motellrum i Oklahoma med en ensam kvinna.

Regissör: William Friedkin
Originaltitel: Bug
Ashley Judd
Harry Connick Jr.
Michael Shannon
Lynn Collins
Brian F. O'Byrne

Savannah

Judd är bra, men i övrigt blir det litet väl "extra allt" varpå filmen förlorar sin trovärdighet. Bitvis sevärd, men absolut inget mäste.

En av det konstigaste och sämsta rysarna jag sett i hela mitt liv :/

tyckte den mest va skum och åter skum:P

Tyckte filmen blev intressantare och intressantare, man ville liksom se vart det skulle leda. Men med kanske 20-30 minuter kvar känns det som det bara går utför. Det blir lite för mycket "over the top" och jag dras inte in i det. Ashley Judd spelar bra, men precis som filmen tappar hon kontrollen mot slutet. Tappar till en stark tvåa, tyvärr.

Laddad psykologisk thriller av mannen bakom Exorcisten (1973). Jag gillar William Friedkin, och fick automatiskt höga förväntningar. Bug levererar, men inte på alla områden. Ashley Judd spelar över, men de övriga sköter sig bra. Sisådär foto, men enormt kraftfullt soundtrack, framför allt mot slutet. Mycket intressant intrig med flera nivåer av tolkning och förståelse. Här trängs förföljelsemani, paranoia, suggestion och blodflyte i en intensiv film som inte släpper mig för en sekund innan filmen är slut. I vilken annan film som helst skulle ondskefulla regeringar och konspirationsteorier vara tjatigt, men inte i denna. Ruggig och oerhört realistisk film som kryper in under huden och ger mig rysningar. Mycket stark trea.
"You sure you don't want a drink? People who don't drink make me nervous."
"I make people nervous anyway."