Holiday, The

Holiday, The Köp filmen på CDON

Handling: Amanda Woods (Cameron Diaz) bor i Södra Kalifornien och Iris Simpkins (Kate Winslet) bor i en charmig liten by på den engelska landsbygden. De är båda heligt trötta på trassliga kärleksrelationer och bestämmer sig för att byta hus med varandra över julen. Men knappt har de båda kvinnorna hunnit packa upp förrän de drabbas av den stora kärleken. Men snart är julen över och vardagen väntar…

Regissör: Nancy Meyers
Edward Burns
Miffy Englefield
Emma Pritchard
Shannyn Sossamon

Copyright United International Pictures AB (UIP)

cryout

Med ganska taskiga förutsättningar med egenskaper som "seen it before"romantisk komedi med biopremiär i jultider, överraskar "the Holiday" rejält. Sympatiska karaktärer och lagom tankeväckande dialog i en story om vardagliga västerländska kärleksbekymmer och utanförskap bör engagera den mest hårdnackade bioesökaren. Dessutom är Kate Winslets tolkning av en förnedrad men ändå rakt igenom godhjärtat rollfigur rent ut sagt oemotståndlig. En rakt igenom "feel good movie" med endast en ynka miss: Alldeles för lite Jack Black!

TheHobbit

Jajemen! Den här filmen går verkligen rakt in i hjärtat på mig. Jag känner igen mig med en del saker, vilket får mig att verkligen tro på den här filmen.
Skådespelara var suveräna! Jack Black är en av mina stora idoler och det känns skönt att se honom i en lite mer seriös film. Men för att vara ärlig så föredrar jag honom i komedier (dock var han underbar i king kong!). Cameron Diaz var också bra, men överdrev en aning då och då.
I stort sätt så kan man väl säga att det här är som vilken film som hellst, med en kul och uppfriskande handling som man inte ser så ofta. Precis som alla andra filmer så finns det både fördelar och nackdelar, som jag redan har skrivit.
Jag är ett stort fan till den här sortens kärleksfilmer, så det höjer väl betyget tycker jag. En mycket stark trea, nära inpå en fyra!

Sofia92

Jag gillar filmen, bra filmning och väldigt söt historia när man väl kommit in i filmen. Filmmusiken är perfekt för miljön.
Jude Law är otroligt bra men jag tycker Cameron Diaz känns lite plastig och Kate Winslet spelar över här och där.
Handlingen är fin men lite för gullig för mig. Svag trea.

Noisome

Underhållande, men förvänta dig inga skrämskott.

swing

En härlig film! Full av lust, liv och skratt. Jag höll på att garva ihjäl mig när Cameron och Jude möts för första gången i filmen.
Den får en fyra, men kanske skulle den fått en femma om det inte hade varit för den amerikanska sentimentaliteten som smögs in lite här och var.
SE DEN!

/susanne

Rosanna1

Har en hatkärlek till denna film. Tycker att storyn och upplägget är uttröttat, väldigt hollywood stereotypt. Vilket nog inte kommer som en överraskning haha.
Dock så tycker jag väldigt mycket om Hans Zimmers score till filmen, det i sig är värt att se filmen för, iallafall för mig.

Visst hade den en viss charm och lite rolig är den. En något svagare trea!

Milla86

En ovanligt bra romantisk komedi. Naturligtvis är inte handlingen så avancerad, vilket gör att man inte måste ha filmen under fullkomlig koncentration hela tiden.

En riktigt bra komplimang: "You look like my Barbie doll."

IWantItThatWay

Det här är en riktigt bra film! Den berör verkligen och har också många roliga stunder. När jag hade sett klart filmen ville jag bara se den igen! Den här rekomenderar jag verkligen! :D

Nu har jag äntligen sett den, och det är jag riktigt glad för att jag gjorde! Underbar film som ja verligen kan se igen :)
SE DEN!!

Biopremiär: 2006-12-15