Den innersta kretsen

Den innersta kretsen Köp filmen på CDON

Handling: Edward Wilson är en ung man med hög moral och medlem i Skull and Bones, Yale-universitetets hemliga och prestigefulla förening. Han värdesätter ära och diskretion, egenskaper som gör att han blir rekryterad till den nystartade Central Intelligence Agency - CIA. Det är mitt under det kalla kriget och andan på CIA är genomsyrad av paranoia och misstänksamhet. Edwards höga ideal börjar luckras upp.

Regissör: Robert De Niro
Joe Pesci
Keir Dullea

Copyright Nordisk Film

kalles

Absolut en spännande och inte alls så tråkig som vissa vill få den att framstå som.. Matt Damon är vanligtvis rätt trist och okarismatisk, och som tur är blir han oftast castad i precis sådana roller..

John Turturro och Joe Pesci har alldeles för korta och obetydliga roller, dom är så sköna och karismatiska att dom hade kunnat lätta upp stämningen lite grann..

Filmens stora problem är att den känns väldigt disträ, ofokuserad, historien om Wilsons son är uselt balanserad med resten av berättelsen..
Kubrick sa en gång att en riktigt bra film inte bör innehålla mer än 20 scenmoment, den här innehåller minst det dubbla..

Varför åldras inte Matt Damon ett dugg?

Jag känner att filmen har stor potential, men lyckas inte fullt ut. Kanske är det spänningen som för det mesta saknas. Filmen kommer igång en del sista halvtimmen, men när en film är nästan tre timmar lång vill man känna att det händer något som kanske griper tag i en. Aldrig ointressant, men inte heller något minnesvärt.

Skådespeleriet är en av filmens starkare sidor (tillsammans med musiken och fotot). Kul att få se Joe Pesci igen, synd bara att han är med så ofattbart lite.

Jag kan absolut förstå varför Robert De Niro lockades av det här projektet. Detta är en mastodontfilm som kryllar av mycket proffsiga skådespelare - vilket också är filmens styrka. Matt Damon, Alec Baldwin, Joe Pesci och många fler - de medverkande höjer definitivt förväntningarna.

Tyvärr levererar inte filmen fullt ut. Den är smått spännande, men har flera svackor som tär på både intresset och tålamodet. Jag satt och vred mig av tristess ett antal gånger. Det största problemet är dock inte detta, utan hoppen mellan dåtid och nutid som lämnar en del frågetecken efter sig. Resultatet blir en väldigt inkonsekvent och oklar historia som aldrig känns riktigt trovärdig.

Jag vill verkligen ge ett högre betyg än en tvåa på grund av de mycket fina skådespelarinsatserna - även om Damon inte känns helt trovärdig i huvudrollen - men det känns inte befogat. Filmen hade alla förutsättningar att bli en riktigt bra rulle, men tyvärr når den inte så långt.
"What was such a big secret that his own son couldn't know?"

Bilbo_one

Tyvärr, jag hade höga tankar om den här filmen. Men tyvärr var den för lång och utdragen och man fick kämpa för att hålla sig vaken. svag tvåa

guldis25

det var en bra film och så men man måste vara uppmärksam för att fatta saker och ting i och med att filmen hoppar fram och tillbaka genom olika år tal. Själva filmningen och scenerna var väldigt välgjorda. Plus till skådespelarna som var superba

kaj08

En mastodant spionthriller med en mängd kända skådespelare. Lite överaskande är det ingen action alls i filmen, utan det är en film som tar upp spelet bakom våldet. Det är hela tiden lite småspännande, eftersom man inte riktigt vet vad filmen ska handla om.

En liten annorlunda spionthriller som med all rätt kan anses som seg av vissa. Jag gillar dock tempot och hur filmen är gjord.

Hyfsat andra regiförsök av DeNiro. "The good shepard" har en intressant intrig som sakta men säkert går framåt. Tempot är väldigt lågt och speltiden är för lång. Matt Damon är bra i huvudrollen.

Ibland brister dock mitt engagemang och man sitter och tänker på "annat". En svag trea i betyg.

Social__Distortion

Okej film. Lite seg o rörig men välspelad. rekomenderas om man orkar se spion filmer.. Stark 3.a

struwe

Bra skådespelare och ganska snyggt filmat men ack så tråkigt och oinspirerat,inte ens dom bra skådisarna och De Niro bakom kameran räddar denna föga intressanta film,trodde inte jag skulle tycka att en spionfilm kunde bli så här tråkig

Biopremiär: 2007-03-09