Population 436

Population 436 Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Steve Kady jobbar med folkbokföring och kommer till Rockwell Falls, en by långt ut på den amerikanska vischan, för att registrera invånarna. Han tas emot med varm hand av de trevliga invånarna, men snart börjar han ana oråd. En del av invånarna beter sig underligt och än märkligare blir det när han konstaterar att byn har haft samma antal invånarantal i över 100 år: 436 stycken.

Regissör: Michelle Maxwell MacLaren
Gavin Polone
Rick Skene
Reva Timbers

BlackHawk

Antingen så älskar man den här filmen eller så hatar man den. Jag personligen tycker att den är riktigt bra! Redan i inledningen kryper en obehaglig känsla fram sakta men säkert. Man börjar förstå att nåt inte stämmer väldigt fort och det blir obehagligare och obehagligare.

Sådana här filmer tror jag många verkligen älskar men det finns inte så många i filmvärlden idag. "The Village" och "The Wicker Man" är det närmsta man kan komma men " Population 436" är i en klass sig.

En -2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Småsegt, dåligt foto och effekter samt allmänt B-igt. Kul dock att se Sisto i en roll sedan superba TV-seriesuccén "Six Feet Under".

Dan banan

Osmaklig film som inte ställer sig högt hos Danne.
Irriterande foto, billig musik och sömnigt trista effekter.
Handlingen har vi sett förut och skådespelarna är inte överdrivet duktiga.

Nej, jag tål inte se något mer än ett i betyg.
Lönlöst, Population 436 är en bra bit ifrån intressant.

Det är min uppfattning.

nannysan

En aning konstig film, men spännande...
Tycker den e värd att se i alla fall, för den är nog ganska sann samtidigt som den är tillgjord..

Men Ta en titt tycker jag i alla fall !

BlackHawk

Goliatbagge sa väl det mesta om filmen. Det är sömnigt och trist, heller inte särskilt nyskapande. Fred Durst (Limp Bizkit) dyker upp i en biroll - hans första - och han imponerar, trots att just rollen han fått är lite vilsen och trött så funkar det prima. Annars är det inte mycket som imponerar, jag menar vi har sett det förut. I "Wicker Man" som kommer snart kan jag dra en mängd paralleller till; även andra filmer som: "The Village" där det är en twist-plot som får avgöra filmen. Det är just vad "Population" också gör, men det är tråkigt och faktiskt skrattretande dåligt och förutsägbart. Inte det minsta underhållande - och tydligt dåliga skådespelar-prestationer. Jag tröttnad snabbt på den här rullen, för den var varken bra eller engagerande. Se då hellre någon av ovannämnda filmer som iallafall kommer med en poäng, det enda "Population 436" kom med var ett: Jaha? Bottenbetyget blir det, försök bättre nästa gång tack.

Det här är en b-film med en tilltalande handling, men som man snart märker är ganska tunn. Känns ungefär som en lightversion av The Village. Upplägget påminner en hel del om ett Arkiv X-avsnitt bara att man bytt ut David Duchovny och Gillian Anderson mot en vilsen Jeremy Sisto, vilket i och för sig inte är så konstigt eftersom regissören har varit inblandad en del i just Arkiv X. Godkänt, men verkligen inte mer.