Boog & Elliot - Vilda vänner

Boog & Elliot - Vilda vänner Köp filmen på CDON

Handling: En animerad film som berättar historien om den 450 kilos tama grizzlybjörnen Boog vars värld blir helt upp-och-ned vänd när han möter den glappkäftade, tanige och enhornade hjorten Elliot. Tillsammans blir de strandsatta i skogen, mitt under jaktsäsongen. Nu är det upp till denna något udda duo att så fort som möjligt samla ihop djuren i skogen och föra alla i trygghet. Sedan tänker de försöka jaga bort jägarna från skogen så att djuren tryggt kan återvända till sina hem.

Samtidigt som Boog och Elliot planerar sitt uppror blir skogsvaktaren Beth orolig. Beth räddade Boog när han var en liten unge och har tagit hand om och uppfostrat honom. När nu jägarna kommer börjar hon undra var Boog befinner sig och bestämmer sig därför för att ge sig ut och leta reda på sin älskade vän.

Regissör: Roger Allers Jill Culton Anthony Stacchi
Originaltitel: Open Season
Mikael Persbrandt

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

stankovic

Persbrants röst passar klockrent haha annars ingen superfilm direkt.

Bambi Tjejen

Yeeeah...Vad jag ÄLSKAR denna film.Speciellt Elliot
han är bäst i filmen och det jag gillar mest är Elliot
och den sööta Giselle! Och den kaxiga Ian ;D
Stark 4:a till denna coola film

Rolig och fartfylld film där jag hade låga förväntningar och blev positivt överraskad. Roliga karaktärer men roliga kommentarer. Jag gillar filmen helt klart.

Helt oki film men känns som man sett allt förut. Skrattade några gånger och det va ganska snyggt gjort. Sista halv timmen va bra så betyget blir 2,5.

En rolig film som bjuder på härliga stunder framför tvn

dean martin

Hur kan nån orka se hela den här filmen. Animerade mjukdjur med ADHD, överspelade i precis varje scen. Vad var meningen med det här? Nu är det visserligen en barnfilm och jag är ju inget barn, men herregud, jag trodde det var förbjudet att plåga barn.

Enhörningen

Bra & Rolig film men ingen vidare kanonfilm...

Bambi Tjejen

Yeeeah...Vad jag ÄLSKAR denna film.Speciellt Elliot
han är bäst i filmen och det jag gillar mest är Elliot
och den sööta Giselle! Och den kaxiga Ian ;D
Stark 4:a till denna coola film

Det här är ytterligare en av de många animerade djurfilmerna som kommit de senaste åren och den här bidrar egentligen inte med något nytt till genren. Tunn story och bjuder på färre skratt än vad man förväntar sig. Sedan associerade jag hela tiden Elliots röst till Ashton Kutcher själv, vilket blir en svaghet för en i övrigt ganska komisk karaktär. Givetvis snyggt animerat, men med det kommer man inte långt nuförtiden. För de yngre ser jag dock ingen anledning till att det här inte skulle funka. En stark tvåa.

Biopremiär: 2006-11-10
Filmen är animerad

Boog & Elliot 2 - Vilda vänner mot husdjuren (2008)
Boog & Elliot 3 - Cirkusvänner (2010)
Boog & Elliot 4 - Jaktsäsong (2015)