Stranger than Fiction

Stranger than Fiction Köp filmen på CDON

Handling: Will Ferrell spelar en revisor som upptäcker att han har en berättarröst i huvudet som bara han hör. Den rösten börjar påverka hela hans liv, jobb och kärlek.

Regissör: Marc Forster
Emma Thompson
Linda Hunt

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Mattias15

Jag lämnade salongen med ett stort leende. Fantastisk berättelse med karaktärer man känner för. Jag kan inte påstå att jag skrattade så mycket men glad blev jag defintivt. För detta är en riktig må bra film. Ändå om den är väldigt tragisk ofta och man har svårt om man ska le och skratta åt eländet, eller om man ska sitta med ledsen blick och tycka synd om honom.
Alla skådisar gör bra presationer inte minst dustin hoffman som jag gillade mycket i filmen. Hans karaktär är så ledig och avslappnad, och samspelet mellan dustin och will är bra. Många roliga scener då Harold crick följer efter professorn i olika situationer.
Och maggie Gyllenhall som Spelar ANA är väldigt söt i den här filmen, jag förstår Harold Crick till fullo.
Emma thompson briljerar också i rollen som en författare med skrivkramp.
Jag vill verkligen ge filmen en fyra, men jag kämpar med att bli lite strängare med mina betygsättningar. så en stark trea, men det är inte omöjligt att betyget höjs efter andra gågen jag ser filmen.

Bra idè som är väl genomförd, dock fanns det märkbara saker i manuset man kunde förhöjt gradvis och skapat en bättre filmupplevelse. Tycker dock det visuella är riktigt snyggt och skådespelarna presterade på hög nivå i synnerhet Hoffman och Thompson. Väl värd att se, stark trea.

lindajjj

En stark trea. Helt bisarr och annorlunda film, men välgjord, och bra skådespelare. Absolut sevärd.

I anda med Truman show, men jag hade personligen lite svårt att känna för Ferrells intetsägande karaktär. Bra manus och skön fantasystämning fanns dock med i spelet.

En komedi som verkligen verkade falla mig i smaken då jag läste om den, - men den var inte lika bra som jag hoppats på. Den är absolut lite smårolig på sina ställen, men saknade lite intriger. Stark tvåa.

lindajjj

Ja, denna film är helt klart underhållande. Intrigen känns intressant och fräsch. Will Ferrell är lika bra som vanligt.

Hook

En givestvist bra film om att skilja på verklighet och fantasy med humor och realism så är detta en unik film med Will Farrell i huvudrollen, troligen hans enda bra roll i karriären.

manne747

kul idé, bra skådespel. brister i manus

Sofia92

Det här är en originell handling som engagerar, en riktigt mysig film, utan att den för den delen känns överdriven åt det hjärtkramande hållet. Skådespelet är charmigt och personligt, vilket jag gillar. Manuset har sina klockrena stunder, men också sina fläckar. Musiken är en skön stämningshöjare, dessutom har slutet allt. Självklar fyra, även efter tredje titten.

Biopremiär: 2006-12-25