Stormbreaker

Stormbreaker Köp filmen på CDON
2,5

Handling: När Alex Riders beskyddare dör under mystiska omständigheter, förvandlas han från skolpojke till superspion på några dagar. Han rekryteras av MI6 och ger sig ut på uppdrag i Cornwall, där multimiljonären Sayle producerar high-tech Stormbreaker-datorer. Sayle erbjuder sig att skänka en dator till varje skola i landet – finns det någon baktanke i denna generositet? Bara Alex kan ta reda på sanningen. Men tiden börjar ta slut och Alex befinner sig i dödsfara. Kommer hans första uppdrag att bli hans sista?

Regissör: Geoffrey Sax
Damian Lewis

Copyright Scanbox

Jodå är en rätt bra film sådär, lätt att slö kolla på. Får en svag 3:a

idai

Trodde det va ett skämt när jag såg den. Patetiskt, haha... Synd att jag slösa typ 90 spänn, sånt är livet...

Soundtracket är bra och skådespelarna gör ett bra jobb.. Stör mig lite på att dem har skämtat till det ibland, kan bli för mkt.. Men filmen är väldigt bra!
En stark fyra!

förväntade mig lite nymodig action som inte gjorde att man somnade till i stolen. tyvärr blev det mosatsen, under hela filmen tänkte jag hela tiden på vad det var jag egentligen satt och kollade på.
filmen hoppar mellan olika delmål utan att ge dem en chans att bli klara. det är en splittrad film som försöker vara alldeles för cool.

Macke

en agent film som liknar Bond. men den var ändå riktigt bra. Innan jag såg filmen så hade jag inte så höga förväntningar och trodde att den mest var någon slags bebis film med en fotomedell från USA men efter filmen var jag riktigt fövånad.

movie princess

en mkt bra film som man kan se många gånger!!gör ju absolut inte filmen sämre av att huvudpersonen är så snygg en mkt stark fyra!!

ashkan

Alex Pettyfer är hyffsad som Alex Rider och Mickey Rourke som har nyligen blivit en av mina favoriter är ganska bra så den får ändå en svag trea trots att den är väldigt överdriven.

Biopremiär: 2006-10-13