Du & jag

Du & jag Köp filmen på CDON
1,9

Handling: För fem år sedan blev Niklas skitskraj inför den stora kärleken och lämnade Maja, sen dess har hans liv stått still. Nu när de träffas av en slump blir det jävligt jobbigt igen.

Regissör: Martin Jern Emil Larsson
Originaltitel: Du & jag
Alternativ titel:Du och jag (Inspelningstitel)
Johan Hallström
Noomi Rapace
Saga Gärde
Richard Ulfsäter
Emil Stoltz

Copyright Sonet Film AB

En film som egentligen skulle kunna vara nästan hur bra som helst, men måste nog haft dålig budget för den känns så B. Slutet var lite kort också. Annars en väldigt verklighetstrogen film, full med hopp, förtvivlan och äkta kärlek.

Lite halvbra film som tyvärr ger en lite b-känsla när det gäller manus men som samtidigt har bra budskap när det gäller kärlek. Tänkvärt många gånger. En film som skulle fungera i skolan elle för att starta en diskussion.

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

cirkuscaramelli

Tråkig. Jag väntade på ett tecken på att filmen hade kommit till mitten ännu, men det blev en ständig väntan på slutet, där blev det drama! Vid vissa tillfällen undrade jag var karaktärerna egentligen höll på med.

En värklighets trogen film, och det känns som den kunde ha varit bättre än va den faktiskt var. En svag trea...

En fruktansvärt tråkig och dålig film som handlar om absolut ingenting, jo just det, det handlar om två personer som är kära men aldrig riktigt kan erkänna det. Oj, det lät ju intressant. Nej men oj, skådisarna är ju bara helt värdelösa och väcker inget liv alls i karaktärerna, slut på den filmen, hej då.

Biopremiär: 2006-10-06