Oresama

Musik:

Musik:
4,0

Handling: Miyavi (Miyavi) är en känd rockstjärna som en dag blir mystiskt förflyttad tjugo år bakåt i tiden. Han hamnar i sin barndomsstad där han träffar en pojke som visar sig vara den yngre versionen av han själv. Han träffar även Shiini (Takano Hassei), som han snabbt blir vän med. De bestämmer sig för att bilda ett band tillsammans och ta över den japanska rockvärlden.

År: 2003
Hamasama Akane
Ogushi Erika
Matsushima Ryouta

GalnaMee

Till att börja med, den här filmen säger antagligen ingenting för den som inte är ett fan av Miyavi. Handlingen är inte direkt utstuderad; det handlar mer om självreklamation för vår käre rockstjärna. Men om man gillar honom eller är nyfiken på vem han är den här helt klart sevärd.

Filmen är bara drygt en timme lång och är ganska underlig. Miyavi - som spelar sig själv - åker plötsligt bakåt i tiden och hamnar i sin gamla hemstad. Hur han själv kommer fram till detta är mycket roande. Dessutom träffar han Miyavi-junior och även Shiini, som han får bo hos.

Det bästa med filmen utöver musiken (som är gjord av Miyavi och hans förra band Due Le Quartz) är - inte helt oväntat - Miyavi själv. Han uppträder allmänt väldigt hyper, skuttar omkring och har ständigt en sorts pinne i munnen. Med alla tatueringar och piercingar, kläderna och DET håret smälter han verkligen inte in i mängden. Men det är bra.

Se den här filmen om du har lust. Om inte annat är den ett mer än dugligt tidsfördriv.

GalnaMee