Cop Land

Cop Land Köp filmen på CDON

Handling: Polismän har alltid varit Freddy Heflin's idoler. På grund av en hörselskada kan han aldrig klara testerna för att själv bli polis, men pga hans vänliga natur har han lyckats bli vald till sheriff i en liten New Jersey-kommun utanför New York City, och han bor i en stad där det bor många NYPD-poliser. Mo Tilden är en utredare på NYPD, och hans utredning av korrupta poliser leder honom till Freddy's lilla stad, och till Freddy själv. Freddy börjar hjälpa Tilden och upptäcker att vissa av hans hjältar kanske inte var så hederliga.

År: 1997

Frank Vincent
Malik Yoba
Arthur J. Nascarella

Copyright Miramax Films

"Bra skådespelare i ett ganska tunt polis-drama"

Sylvester Stallone har man inte sett så mycket av efter Cop Land, mestadels i filmer som gått direkt till video och inte uppmärksammats av biopubliken. Stallone spelar ganska ljummet en sliten sheriff som tvingas välja mellan sina vänner och lagen. Där blir det spännande och man vill gärna se hur det ska sluta. Men någonstans på vägen tappar jag helt intresset. Ibland verkar det inte ens som att Stallone försöker, visst han spelar en ganska stel roll, men själen syns inte. Däremot så är DeNiro, Liotta och Keitel väldigt bra, några av deras bästa roller syns här, speciellt från Liotta som verkligen är bra i sådana här filmer, och roller.

"Cop Land är en helt vanlig polis-deckare utöver det vanliga."

Helt vanlig är kanske inte filmen, för ingen film är egentligen lik den andra. Men vissa vibbar känner jag igen från andra filmer, men det är inget som märks tydligt, och varför klaga på det när man har Cop Land. Ett underhållande polisdrama med ett spännande och bra slut.

Ljud/Musik: 3
Manus/Handling: 2
Skådespelare: 4
Effekter/Foto: 3
Filmlängd: 2

Jag ger Cop Land en svag trea, helt klart en bra och godkänd film som passar de som tycker om just deckare och polis-drama, men det är inget för de som gärna vill se mer action och mindre snack om korrumperade snutar. Men jag rekommenderar hellre Mystic River som kom på senare tid, där det händer mer och skådespeleriet är i toppskick.

kunjagur

Sylvester Stallone gör sin bästa rollprestation sen Rocky 1. Grymt bra film som handlar om en stad som byggts av poliser där bara poliser från New York bor. I staden har de en föredetta polis som på grund av nedsatt hörsel inte kan vara aktiv polis längre som är sheriff. Poliserna från New York är mestadels korrupta och smutsiga. Sylvester Stallone får nog av dessa poliser när de börjar begå mord och försöker sätta dit dem.
Extremt bra film som sagt är Stallones bästa.
Meningslös fakta om filmen är att Stallone fick gå upp en massa i vikt för att få rollen och att han har en bit vax i ena örat för att rollpersonen han spelar är döv på ett öra.

Nebyo

Stallone har liknande sinnelag i de flesta roller han gör och jag tycker han passar perfekt i även den här. Skådespelarlistan överlag e jäkligt bra och trots att det kanske inte e en unik film så tycker jag verkligen att den e sevärd!

antoniuz

stark 2'a, duger för en fredagkväll..

kaj08

En ganska så ordinär polisfilm om korrupta snutar. Historien skulle kunnat bli bra, men tyvärr är intrigerna alldeles för överdrivna, och på tok för mycket korrupthet läggs in i filmen.

Skådespeleriet är av blandad art. Sylvester Stallone överaskar och gör en av sina bästa rollinsatser genom karriären. Riktigt kul att se honom i den här filmen! Även Robert Deniro gör som väntat en bra insats. Utöver dessa så finns det ett och annat stolpskott som ställer till det hela lite grann.

Det är synd att inte handlingen är mer genomarbetat och bättre nyanserad, för då hade detta kunnat bli en riktigt bra film. Nu blir det stallone och De Niro som lyckas höja upp betyget till en 3-a.

Nebyo

En - 4 både som film & i sin egen genre.

Tagline: No One Is Above The Law.

En riktigt bra film som lyfts något otroligt av många bra rollprestationer av flera duktiga skådisar. Stallones allra bästa film hittills alla kategorier.

Trivia: All the actors in the film worked for scale due to the film's budget / Sylvester Stallone gained 40 pounds to add realism to his portrayal of the police officer. He also was only paid SAG minimum wages. By the time that reshoots were required, he had lost the weight again. / Sylvester Stallone gained the necessary weight for the role by eating a steady diet of giant pancakes served at a local pancake house. / There is a disclaimer in the credits which explains that Garrison, New Jersey could not be the residence of the policemen as depicted because there is a NY statute which states that it is a requirement that NYPD officers must reside within New York State.

stankovic

Bra polisfilm om korrupta snutar. Stallone är bra i rollen som överviktig polis.

Stallones bästa film om man bortser ifrån Rocky.
Stallone begärde bara 60-tusen dollar för att spela
den överviktiga småstadspolisen Freddy Heflin, och han är verkligan bra. I denna film så känns det som han är en riktig skådespleare.
Han omringas även av andra bra skådisar. Till exempel Harvey Keitel och Robert De Niro.

Life_is_so_blue

En mycket bra polisfilm tycker jag:)
En av stallones bästa actionrullar...
Är häfigt bra och mycket action en mycket passade rulle till stallone..
En stark 4:a