Tsotsi

Tsotsi Köp filmen på CDON

Handling: I en kåkstad i utkanten av Johannesburg, Sydafrika, har gängledaren Tsotsi (Presley Chweneyagee) förträngt alla minnen av sitt förflutna, inklusive sitt riktiga namn; Tsotsi är helt enkelt gatuslang för gangster. Under de sex dagar vi följer Tsotsi råkar han av misstag kidnappa en tre månaders bebis i samband med en bilstöld. En ovanlig känsla av omtanke väcks hos Tsotsi, som vanligtvis bara bryr sig om sin egen överlevnad.

Regissör: Gavin Hood
Originaltitel: Tsotsi
Ursprungsland: Sydafrika, Storbritannien
Rapulana Seiphemo
Terry Pheto
Kenneth Nkosi

Välspelat och bra. Den påminner mycket om Guds stad, fast här inriktas berättelsen helt på en grabb istället för en massa gäng, och vi är i sydafrika istället, men de är väldigt lika varandra ändå i typ av film. Skådisarna är riktigt bra och man överraskas ständigt över filmens ursprung, en välspelad och bra afrikansk film, jag vill se mer. Tsotsi var inte hjärtslitande men den kändes verkligen, sympatin bubblade fram ett par gånger i mitten av filmen. Det blir en stark fyra, riktigt bra.

Yasmin

Väldigt underhållande. Snyggt foto och duktiga skådespelare.

Smått imponerad blev jag.
Bra spel, effekter och fotot sitter tveklöst.

Även en smått gripande story, klar tvåa.

Gripande film med snyggt foto och härlig musik

Awii

Trodde verkligen att den skulle vara mycket bättre, men det var den verkligen inte..

Nadiiiaa

Håller med dig yassin.. handlingen var bra men det borde som sagt vart lite mer "action" i det hela... mer liv helt enkelt.. i stort sett var den tråkig samtidigt som man ville se klart filmen iaf för att den var spännande... en tvåååa tyvääär!!

Yazz

Asså hade ganska höga förväntningar på den här filmen, kanske därför den blev sämre. Tyckte att handlingen kunde vart bättre och lite mer detaljerad.

Dan banan

Faller inte i min smak.
Vi bjuds på skådespelare som gör ädla innsatser och ett hyffsat soundtrack, men jag kan ändå inte säga att jag är riktigt nöjd.
Tsotsi är en film som är menad skall lämna oss mycket att fundera på.
Publkikens egna tankar och illusioner ska vara halva filmen kan man säga.

Jag har lite svårt att smälta filmens koncept och blir lite farligt rastlös att det långsamma tempot.
Jag beklagar det, men jag ser inget mer i den.
En tvåa får det bli, och ärligheten vara längst så det är en svag.